ایران؛ رتبه شانزدهم هوش مصنوعی در دنیا!

ایران؛ رتبه شانزدهم هوش مصنوعی در دنیا! ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبان‌شناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدتقی‌جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم […]

ایران؛ رتبه شانزدهم هوش مصنوعی در دنیا!

ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبان‌شناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدتقی‌جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی اظهارکرد: تلاش‌ها در سطح بین‌المللی در حال حاضر در مسیر تولید علم و ثروت است و لازمه موفقیت در تحقق این هدف در داخل کشور، همکاری مؤثر و تشریک مساعی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی است.

جغتایی با اشاره به جایگاه علمی ایران در سطح جهانی ادامه‌داد: تولید علم در ایران در مقایسه با دیگر کشور‌های جهان در رده بسیار بالایی قرار دارد و در برخی از حوزه‌های علمی از کشور‌های منطقه به ویژه از ترکیه و نیز کره‌جنوبی جلوتر است.

وی عنوان‌کرد: با توجه به جایگاه ایران و پیشگامی در بسیاری از حوزه‌های علمی در مقایسه با دیگر کشورها، لازم است رقابت‌های منطقه‌ای حفظ و در سطح جهانی نیز گام‌های عملی و جدی تر در تولید علم برداشته شود تا جایگاه ایران ارتقاء یابد.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی یادآورشد: ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبان‌شناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

جغتایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر یک پنجم مقالات پزشکی در حوزه علوم اعصاب است و صد‌ها مقاله در ارتباط با حوزه علم اعصاب در کشور منتشر شده است و این امر نشان دهنده سرمایه‌گذاری و توجه به این رشته علمی، پزشکی و تحقیقاتی است.

 

وی بیان‌کرد: افزایش همکاری‌ها و برقراری ارتباطات میان مراکز و بخش‌های تحقیقاتی و پژوهشی، نتایج و دستاوردهای مثبتی در حوزه‌های علوم اعصاب در بر دارد و کشور را در رسیدن به اهداف عالی یاری می‌رساند.