سرفاصله حرکت قطار‌‌ها در خط ۳ مترو به ۹ دقیقه کاهش یافت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه سرفاصله حرکت قطار‌‌ها در خط ۳ مترو به ۹ دقیقه کاهش یافت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: سرفاصله حرکت قطار‌‌ها در خط ۳ مترو به ۹ دقیقه کاهش یافت؛ ضمن این‌که تغییراتی نیز در جهت افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در خط ۴ مترو تهران صورت […]

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه

سرفاصله حرکت قطار‌‌ها در خط ۳ مترو به ۹ دقیقه کاهش یافت

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: سرفاصله حرکت قطار‌‌ها در خط ۳ مترو به ۹ دقیقه کاهش یافت؛ ضمن این‌که تغییراتی نیز در جهت افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در خط ۴ مترو تهران صورت گرفته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده و براساس اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه،، فرنوش نوبخت با اشاره به این‌که پیش از این سرفاصله حرکت قطارهای مترو در بخش شمالی خط ۳ به ۱۰ دقیقه کاهش یافته بود افزود: اکنون دو رام قطار دیگر به تعداد قطارهای فعال در این خط اضافه و سرفاصله حرکت قطار‌‌ها به ۹ دقیقه رسیده است.

وی با بیان این‌که با اضافه شدن این دو رام قطار جدید، در روزهای عادی سرفاصله حرکت قطار‌‌ها از ۱۰ دقیقه به ۹ دقیقه و در روزهای تعطیل سرفاصله حرکت قطار‌‌ها از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه کاهش یافته است، تصریح کرد: در مجموع ۲۰ حرکت در روزهای عادی و ۳۰ حرکت در روزهای تعطیل به مجموع حرکت قطار‌‌ها در خط ۳ اضافه می‌شود.

نوبخت ادامه داد: با این تغییرات ۳۵هزار سفر در روزهای عادی و ۵۰هزار سفر در روزهای تعطیل به ظرفیت خط سه متروی تهران اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه از افزایش تعداد حرکت قطار‌‌ها در خط ۴ خبر داد و گفت: با افزایش ۳۸ حرکت و مجموع اعزام ۴۰۴ حرکت در روز، ‌ظرفیت پذیرش مسافر در این خط افزایش پیدا کرده است.

به گفته نوبخت، در آبان ماه سرفاصله حرکت قطار‌‌ها در خط ۴ مترو تهران در روزهای عادی به ۴ دقیقه کاهش یافت و اکنون نیز با اضافه شدن حرکت‌های جدید، به‌طور میانگین روزانه ۱۰۰هزار سفر به ظرفیت خط ۴ اضافه شده است.

وی تصریح کرد: در عصر روزهای پنجشنبه نیز با اضافه شدن ۸ حرکت، سرفاصله حرکت قطارهای این خط از ۷ به ۶ دقیقه کاهش پیدا کرده است؛ ضمن این‌که با افزایش ۱۶ حرکت، سرفاصله حرکت قطارهای خط ۴ در روزهای جمعه و تعطیل هم از ۹ به ۸ دقیقه رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به شروع فصل سرما خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کاهش سرفاصله حرکت قطار‌‌ها در خطوط مترو و افزایش ظرفیت مترو تهران به عنوان پاک‌ترین، ایمن‌‌‌ترین و سریع‌‌‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی درون شهری، در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت گام مؤثری برداشته شده است و مطمئناً با تأمین ناوگان‌های بیش‌تر سرفاصله حرکت قطار‌‌ها در خطوط مترو تهران بازهم کاهش خواهد یافت.