رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد انبوه بدهی دولت به پیمانکاران بخش حملونقل به دلیل محدودیتهای مالی رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه دولت با محدودیتهای مالی زیادی روبهرو است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی بهعنوان مجری و تأمینکننده مالی پروژههای حملونقلی از اهمیت به سزایی برخوردار […]
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد
انبوه بدهی دولت به پیمانکاران بخش حملونقل به دلیل محدودیتهای مالی
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه دولت با محدودیتهای مالی زیادی روبهرو است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی بهعنوان مجری و تأمینکننده مالی پروژههای حملونقلی از اهمیت به سزایی برخوردار است.
به گزارش صما، محمدشکرچیزاده گفت: بنابراین نیاز است تا جذابیتهای مطلوبی را برای حضور، جذب و ماندگاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل در نظر داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه باید این جذابیتهای به شکل مطلوبی هدایت شود، گفت: بخشی از سرمایههای این بخش میتواند بهعنوان فاینانس مورد استفاده پروژههای حملونقلی قرار بگیرد.
شکرچیزاده با بیان اینکه در نمایشگاه حملونقل امسال بخش خصوصی حضور پررنگی نسبت به سالهای قبل داشت، گفت: اما این حضور ناکافی است ما انتظار داریم در سالهای آتی بخش بزرگی از نمایشگاه در تسخیر بخش خصوصی قرار بگیرد. تا بخش دولتی اطلاعات کافی از قابلیتهای بخش خصوصی به دست آورده و از این عرصه بیشتر استفاده کنند.
وی گفت: ما با محدودیت منابع دولتی روبهرو هستم و متأسفانه بهواسطه همین امر دولت بدهی زیادی به پیمانکاران بخش حملونقل دارد. بخش اعظم این بدهیها مربوط به پروژههای دولت قبل و نیمهکاره است.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه روزبهروز وضعیت دولت در تأمین مالی پروژههای حملونقل بدتر میشود، تأکیدکرد: دولت کنونی دولت نفت نیست و باید روشهای جدیدی برای تأمین مالی پروژهها در نظر بگیرد.
وی در ادامه افزود: هزینه جاری دولت بهشدت زیاد شده و این مورد ضربه سختی به پیکره پروژههای عمومی نیمهتمام زده است؛ بنابراین دولت باید با راهکارهای اساسی هزینه خود را کاهش داده و اقدام به بازپرداخت بدهیهای بخش خصوصی کند.
شکرچیزاده کاهش بودجه عمرانی سال ۹۷ را حاوی پیام مهمی دانست و در این خصوص گفت: پیام بودجه ۹۷ این است که هیچکس نباید متکی به خزانه باشد.
وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه بهجز بودجه ناکافی، افتتاح زودهنگام پروژههای متعدد نیمهکاره از دیگر مشکلات این بخش است، گفت: این واقعیت بسیار دردناک است که ما در دولت قبل شاهد افتتاح پروژههایی بودیم که غیرکارشناسی بوده و افتتاح پیش از موعد داشت امیدواریم که در دولت حاضر این اشتباه رخ ندهد و حتماً کنترل کیفی و پیوستهای ایمنی در تمام طرحهای اجرایی اعمال شود؛ البته بنده پروژهای سراغ ندارم که در دولت یازدهم افتتاح پیش از موعد داشته اما بهعنوان یک شهروند که مسؤولیتی در حوزه راه و شهرسازی دارم، انتظار دارم هر کس با چنین پروژههایی روبهرو بوده به مرکز تحقیقات اعلام کند تا ما بتوانیم گزارشهایی در رابطه با ایمنی و کیفیت آن آماده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی بهعنوان مسؤول خانواده راه و شهرسازی بههیچ عنوان راضی به افتتاح پروژه پیش از موعد نیست بنابراین ارایه گزارش از این مباحث از اهمیت بالایی برخوردار است.
ریس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین گفت: در نمایشگاه حملونقل امسال برای نخستین بار فراخوان ارایه پایاننامه دکتری و کارشناسی ارشد حوزه حملونقل داده شد و در این نمایشگاه ۱۰۰ پایاننامه که حاوی حرف جدید بود، ارایه شد که با بررسی این پایاننامهها ایدههای جدید را در اختیار شرکت زیرساخت قرارداده و با ارایه سرمایه مطلوب این پایاننامهها را جهتدار خواهیم کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.