نزدیک به ۳ میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی هستند

رییس انجمن موتور ایران: نزدیک به ۳ میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی هستند گروه خودرو، رییس هیأت مدیره انجمن علمی موتور ایران گفت: : اکنون نزدیک به ۳ میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی هستند اما باید آینده خودرویی کشور را با خودروهای پایه […]

رییس انجمن موتور ایران:

نزدیک به ۳ میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی هستند

گروه خودرو، رییس هیأت مدیره انجمن علمی موتور ایران گفت: : اکنون نزدیک به ۳ میلیون خودروی گازسوز در کشور وجود دارد که عمده آنها تبدیلی هستند اما باید آینده خودرویی کشور را با خودروهای پایه گازسوز طراحی کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به، سیدمحمدافقهی در جمع خبرنگاران افزود موتورهای ۳ سیلندر که اکنون تولید آنها از سوی خودروسازان داخلی دنبال می‌شود، مسیری برای حرکت به سمت خودروهای هیبریدی است.

وی با یادآوری برگزاری دهمین همایش موتورهای درون‌سوز و نفت در بهمن‌ماه امسال افزود: این همایش با قدمتی ۲۰ ساله سعی کرده هر آنچه که برای بهبود ارتقای سوخت است، به‌کار گیرد و ثمره این همکاری است که امروز در یک مسیر برای ارتقای موتورهای ۳ سیلندر، خودروهای هیبریدی و سوخت‌های فسیلی در حرکت هستیم.

دبیر علمی دهمین همایش موتورهای درون‌سوز و نفت خاطرنشان‌کرد: پرداختن به موضوع فناوری خودروهای هیبریدی و الکتریکی و همچنین فناوری‌های جدید سی.ان.جی (CNG) و موتورهای احتراق داخلی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این همایش است.

افقهی همچنین از برگزاری هفتمین نمایشگاه موتورهای خودرو در کنار دهمین همایش موتورهای درون‌سوز و نفت خبر داد؛ دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می‌شود.

تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه، سوخت‌های نوین و پاک، فناوری‌های نوین موتور، احتراق در موتورهای درون‌سوز و مهار آلایندگی ناشی از آن، دینامیک سیالات موتورهای درون‌سوز، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور، روانکاری، تطابق موتور با خودرو، علل خرابی و فرایندهای بهبود قطعات و طراحی و ساخت موتورهای درون‌سوز و قطعات آن، از جمله محورهای اصلی این همایش است.

گفتنی است که اوایل مرداد‌ماه گذشته نخستین نمونه موتور ملی ۳ سیلندر پرقدرت و کم‌مصرف یورو ۶ تولید شده در شرکت سایپا با حضور محمدرضا‌نعمت‌زاده، وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

 

به‌کارگیری این موتور جدید ۳ سیلندر کم‌مصرف، صرفه‌جویی ۶ میلیارد دلاری در سال معادل ۱٫۲ برابر قرارداد توتال برای فاز ۱۱ پارس‌جنوبی را به دنبال خواهد داشت.