مجری سامانه هوشمند حمل کالای بینشهری اوبار تأکیدکرد کرایههای حمل بار باید با محوریت سیستم قیمتدهی حل شود نه بر مبنای مناقصه امسال دومین نمایشگاه حملونقل در حالی برگزار شد که سامانههای هوشمند حمل بار بینشهری رنگ دیگری به آن بخشیدند. به گزارش ایلنا، حامدتاجالدین در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل، راهداری […]
مجری سامانه هوشمند حمل کالای بینشهری اوبار تأکیدکرد
کرایههای حمل بار باید با محوریت سیستم قیمتدهی حل شود نه بر مبنای مناقصه
امسال دومین نمایشگاه حملونقل در حالی برگزار شد که سامانههای هوشمند حمل بار بینشهری رنگ دیگری به آن بخشیدند.
به گزارش ایلنا، حامدتاجالدین در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل، راهداری و راهسازی که در تهران برگزار شد، اظهارکرد: اساس این مجموعه بهدنبال خلق ارزش اقتصادی از طریق راننده برای سهولت فرایند حمل کالا در کشور است.
وی با بیان اینکه مشخصنبودن کرایههای حمل بار باید با محوریت سیستم قیمتدهی حل شود نه بر مبنای مناقصه، افزود: یکی از بزرگترین دستاوردهای فعلی ما، سیستم هوشمند قیمتدهی براساس الگوریتمهای ماشین است. روش کار این سیستم، به این صورت است که با استفاده از دادههای قبلی که در مسیرهای مختلف بار برده شده، توانستیم آن را به الگوریتم داده و ماشین بهطور اتوماتیک قیمت بار را با فرض زمان و نوع ماشین دریافت، تحلیل و قیمتگذاری میکند.
تاجالدین با اشاره به اینکه این کار برای نخستینبار توسط اوبار صورت گرفته است، ادامهداد: این کار بهوسیله ماشین یادگیری پیچیدهای که به درستی بررسی کرده و جواب قابل قبول بدهد، انجام میشود. بهخاطر مشکلات ساختاری اقتصاد، رانندهها در سیستم سنتی نتوانستند در امر حمل و نقل، ایفای نقش خوبی داشته باشند.
مجری سامانه هوشمند حمل کالای بینشهری «اوبار» با اشاره به اینکه در سیستم سنتی قیمتها شفاف نیستند، ادامهداد: در این سامانه قیمتها بهصورت آنلاین قابل رصد است و راننده و صاحبان کالا بهطور آشکار از قیمت خبر خواهند داشت.
وی با بیان اینکه سامانه اوبار علاوه بر کمک به صاحبان کالا بهنفع رانندهها نیز است، گفت: در آینده سامانههای حملونقل مرجعی برای تصمیمگیری خواهد شد. همچنین غیر از درآمد بار، امتیاز ویژهای از جمله امتیاز بار، بیمه عمر و مسؤولیت و معرفی به رستورانهای در مسیر برای رانندگان منظم در نظر گرفته شده است. همچنین مشتری میتواند شروع بارگیری را از زمان شروع بارگیری تا تخلیه بار خود را رصد کند که افزایش رضایت مشتری را در بر خواهد داشت.
مجری سامانه هوشمند حمل کالای بینشهری «اوبار» استفاده از این سامانه را باعث کاهش اتلاف وقت و آلودگی دانست و افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد رانندههای این سامانه هماهنگی بار خود را از منزل انجام میدهند و نیازی نیست که چند روز در پایانهها معطل شوند. همچنین صاحبان کالا نیز برای ارسال بار خود میتوانند به راحتی و از طریق اپلیکیشن ماشین مورد نیاز خود را درخواست داده و از پرداخت هزینههای مازاد به دلالها دوری کنند.
تاجالدین اظهارکرد: هماکنون نزدیک به ۴ هزار کارخانه، شرکت و انبار و… برای سرویس لجستیک به روز و کارآمد خود در این سامانه ثبت نام کردهاند که نشاندهنده تقاضای موجود در بازار است که باید در این راستا با ارایه سرویس مناسب و با کیفیت بتوانیم به بهتر شدن و رضایت مشتریان گام برداریم.
وی به طرحهای توسعه دیگر این مجموعه اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است که در یک سال آینده تعداد رانندهها را از ۲۰ هزار نفر فعلی به یکصد هزار راننده افزایش دهیم. بنا داریم بیمه عمر و بیمه مسؤولیت را علاوه بر بیمه بار برای رانندهها در نظر بگیریم که در نهایت همکاری رانندگان رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت اوبار ادامهداد: از طرف دیگر رانندههایی که بیشترین بار یا امتیاز را داشته باشند، ماهانه پاداشی در قالب سکه یا نیم سکه دریافت میکنند تا در بهتر شدن سرویس (سر وقت حاضرشدن و مشتریمداری) تلاش کنند.
وی بیانکرد: در مجموعه ما ۶۰ نفر بهطور مستقیم مشغول بهکار هستند که با توسعه این سامانه در شهرهای اصفهان، رشت و قزوین، شیراز و مشهد تعداد نیروها افزایش خواهد یافت. در حال حاضر اپلیکیشن اوبار روی اندروید فعال است که اوایل دیماه نسخه ios آن فعال خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.