تولید ۶۰۰ محصول فناورانه با دارایی ۶۰۰ میلیارد تومان

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد تولید ۶۰۰ محصول فناورانه با دارایی ۶۰۰ میلیارد تومان رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که در این پارک ۶۰۰ محصول به تولید رسیده است، گفت: از ابتدای سال جاری ۵۰ اختراع ثبت شده در این پارک داشتیم. به گزارش مهر، عباس‌زارعی، در […]

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد

تولید ۶۰۰ محصول فناورانه با دارایی ۶۰۰ میلیارد تومان

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که در این پارک ۶۰۰ محصول به تولید رسیده است، گفت: از ابتدای سال جاری ۵۰ اختراع ثبت شده در این پارک داشتیم.

به گزارش مهر، عباس‌زارعی، در مراسم رونمایی از ۱۵ دستاورد فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهارکرد: در کشور ما دولت با رویکرد اقتصاد مقاومتی عمل می‌کند، همان‌طور که در دنیا این مهم را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ارتباط‌دهنده دولت، دانشگاه و صنعت هستند که در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان قرار گرفته‌اند که ما می‌توانیم براساس این موضوع فعالیت‌های خود را در پیش بگیریم.

زارعی با بیان این‌که حمایت از تولید ملی و کاهش وابستگی به نفت از موارد مورد اهمیت در اقتصاد دانش‌بنیان به شمار می‌رود، خاطرنشان‌کرد: صنعت اینترنتی و اینترنت صنعتی نیز از مباحثی هستند که در انقلاب صنعتی چهارم مورد توجه قرار می‌گیرد و ما هم خودمان را برای روبه‌رویی با این انقلاب آماده‌سازی کرده‌ایم.

به گفته رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک در سال ۹۶ بالغ بر ۷۰۰ تا ۸۰۰میلیارد تومان بوده است که با دارایی حدود ۶۰۰میلیارد تومان توانسته‌ایم ۶۰۰محصول را تولید کنیم.

وی با بیان این‌که فناوری اطلاعات در حوزه فن‌آوری‌ها بیش‌ترین درآمد را دارد، گفت: مهم‌ترین بخش قطب علمی به‌کارگیری آن در سیستم‌های حل مسأله است که بتوان به واسطه آن، فناوری را به کسب و کار تبدیل کرد.

 

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که توسعه سطح فناوری در پارک به سطح ‌های‌تک رسیده است، خاطرنشان‌کرد: ثبت اختراعات در این پارک علم و فناوری به ۵۰ مورد رسیده است.