رییس انجمن قطعهسازان همگن قطعهسازان داخلی توانستند خود را با آخرین متد و تکنولوژی روز تطبیق دهند رییس انجمن همگن قطعهسازان گفت: سال ۹۱ گفتند پراید کیلویی چند و قیمتگذاری را به شورای رقابت واگذار کردند. خودروسازان از آن موقع بیش از ۶ هزار میلیارد تومان ضرر کردند، قیمت تمام شده خودرو ۲۰ میلیون تومان […]
رییس انجمن قطعهسازان همگن
قطعهسازان داخلی توانستند خود را با آخرین متد و تکنولوژی روز تطبیق دهند
رییس انجمن همگن قطعهسازان گفت: سال ۹۱ گفتند پراید کیلویی چند و قیمتگذاری را به شورای رقابت واگذار کردند. خودروسازان از آن موقع بیش از ۶ هزار میلیارد تومان ضرر کردند، قیمت تمام شده خودرو ۲۰ میلیون تومان است اما دستور میرسد ۱۸ میلیون فروخته شود و در نهایت ۲۱ میلیون به دست مصرفکننده میرسد این وسط دلال سود اصلی را میبرد. همین عوامل سبب شد که خودروسازی ما زمین بخورد. هر وقت پیشفروش خودرو اعلام میشود در کمترین ساعت همه ظرفیت به فروش میرسد. این فروش به خاطر استقبال نیست بلکه ثبت نامی است که توسط دلالها برای گرفتن سود بیشتر و کنترل بازار انجام میشود.
محمدرضانجفیمنش در گفتوگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت قطعهسازان و به روز بودن آنها گفت: قطعهسازان ما توانستند خود را با آخرین متد و تکنولوژی روز تطبیق دهند و با توجه به اینکه قراردادهای جدیدی در خصوص تولید خودروهای سال اروپا همچون پژو ۲۰۰۸ و ۳۰۱ در حال انجام است به راحتی میتوانیم نیاز خودروسازان را تأمین کنیم.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: فقط در این میان نیاز به زمان داریم تا قطعهسازان با همتایان خارجی خود وارد مذاکره شده و با سیستم جدیدی که خودروسازان در نظر دارند هماهنگ شوند.
وی ادامهداد: در تولید خودروهای جدید، مطالبه قطعهسازان استفاده ۴۰ درصدی از تولیدات داخل است.
نجفی منش در خصوص زمان زیاد پرداخت بدهی خودروسازان به قطعهسازان گفت: اکنون طلب قطعهسازان به صورت ۶ ماهه پرداخت میشود که عوامل زیادی در آن دخیل هستند.
اگر بگذارند قیمت خودرو مانند سایر کالاها در بازار تعیین شود تمام این مشکلات حل میشود.
رییس انجمن قطعهسازان همگن تصریحکرد: نکته دیگر آنکه قدرت خرید مردم پایین آمده و دیگر نمیتوانند نقد خرید کنند. در دنیا معمول است که مردم خانه و خودرو را از محل درآمدهای آتی خریداری میکنند اما در ایران چون بانکها مشارکت فعالی در این حوزه ندارند خودروسازان برای فروش خودرو به صورت اعتباری دو ساله و ۳ ساله اقدام میکنند که سبب میشود فشار نقدینگی به خودروساز وارد شود و همین نیز به قطعهساز فشار خواهد آورد.
نجفیمنش در پایان گفت: در این مورد ما پیشنهادهایی داریم که آن را ارایه خواهیم داد. این پیشنهاد در ۱۰ فصل تنظیم شده و میتواند نقش واسطه و دلال را حذف کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.