فروشگاه‌های بزرگ در ایران تا ۱۰سال آینده فراگیر می‌شوند

فروشگاه‌های بزرگ در ایران تا ۱۰سال آینده فراگیر می‌شوند عضو کمیسیون صنایع و معادن، گفت: کسب‌وکارهای خرد و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور باید تدابیری داشته باشند تا قابلیت و قدرت خود را برای هماهنگی با تغییرات محیط پیدا کنند. به گزارش خانه‌ملت، محمدرضا‌نجفی در خصوص افزایش فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهرها، اظهارداشت: فروشگاه‌های بزرگ به‌صورت متعارفی […]

فروشگاه‌های بزرگ در ایران تا ۱۰سال آینده فراگیر می‌شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن، گفت: کسب‌وکارهای خرد و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور باید تدابیری داشته باشند تا قابلیت و قدرت خود را برای هماهنگی با تغییرات محیط پیدا کنند.

به گزارش خانه‌ملت، محمدرضا‌نجفی در خصوص افزایش فروشگاه‌های بزرگ در سطح شهرها، اظهارداشت: فروشگاه‌های بزرگ به‌صورت متعارفی در دنیا فراگیر شده و مسیر ناگزیری است که در هر شرایطی باید طی شود، این مسیر یک مسیر بد و غلط نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که افزایش فروشگاه‌های بزرگ منجر به مدیریت بهتر در منابع شهروندان و خانوار‌ها مانند زمان، هزینه، استهلاک وسایل، حمل‌ونقل عمومی و تردد وسایل در سطح شهر می‌شود، گفت: وجود این فروشگاه‌ها یاری‌دهنده اقتصاد کشور است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که باید خود کسب‌وکارهای خرد و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور تدابیری داشته باشند تا آنها قابلیت و قدرت خود را برای هماهنگی با تغییرات محیط را پیدا کنند، ادامه‌داد: این کسب‌وکار‌ها باید خود را در مسیری قرار دهند تا بتوانند به حیات و بقای اقتصادی خود ادامه دهند، این مسأله نیازمند تدبیر، اندیشه و کار و کوشش همگان است.

وی با تأکید بر این‌که شاید این مسأله سرنوشت محتومی است که در ۱۰ سال آینده کاملاً در کشور فراگیر می‌شود، ادامه داد: ضمن این‌که توسعه و فراگیر شدن فروشگاه‌های بزرگ در کلان مثبت است، باید تا جایی که یک تعادل و توازن منطقی دارد مانعی برای آن ایجاد نکنیم، باید کسب و کارهای خرد تلاش کنند تا با این تغییرات سازگاری پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس‌شورای‌اسلامی در خصوص این‌که آیا تولیدات داخل پاسخگوی نیاز این فروشگاه‌ها هستند، اظهارداشت: در بسیاری از موارد محصولات تولیدی کشور پاسخگوی نیاز‌ها است اما این امکان وجود دارد در مواردی نیاز به واردات وجود داشته باشد؛ سازوکارهای معادلات، تعاملات، صادرات و واردات برای ایجاد تعادل در اینگونه موارد طراحی شده است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی در پایان با تأکید بر این‌که دغدغه تأمین مایحتاج در نظام بازرگانی و تجارت بین‌الملل کشو وجود ندارد و می‌توانیم آنچه را که در آن منفعت اقتصادی وجود ندارد را وارد کنیم، خاطرنشان‌کرد: این مسأله به منطق صرفه و صلاح بر می‌گردد.