عضو هیأت مدیره شرکت راهآهن توسعه سرمایهگذاری داخلی و خارجی از استراتژی وزارت راه است عضو هیأتمدیره شرکت راهآهن جمهوریاسلامیایران ترتیب اولویت پروژههای ریلی در بودجه۹۷ و میزان اعتبار تخصیصیافته به شرکت راهآهن کشور را تشریح کرد. به گزارش صما، عضو هیأتمدیره شرکت راهآهن جمهوریاسلامیایران درباره میزان اعتبار تخصیصیافته به پروژههای ریلی کشور در بودجهبندی […]
عضو هیأت مدیره شرکت راهآهن
توسعه سرمایهگذاری داخلی و خارجی از استراتژی وزارت راه است
عضو هیأتمدیره شرکت راهآهن جمهوریاسلامیایران ترتیب اولویت پروژههای ریلی در بودجه۹۷ و میزان اعتبار تخصیصیافته به شرکت راهآهن کشور را تشریح کرد.
به گزارش صما، عضو هیأتمدیره شرکت راهآهن جمهوریاسلامیایران درباره میزان اعتبار تخصیصیافته به پروژههای ریلی کشور در بودجهبندی ۱۳۹۷ و ترتیب اولویت پروژههای ریلی گفت: خوشبختانه لایحه بودجه ۹۷ در موعد مقرر تقدیم مجلس شده است و فرایند رسیدگی به آن در مجلس در حال انجام است. این لایحه واجد ویژگیهای مهم و تغییرات کلانی نسبت به سالهای گذشته است که آقای نوبخت به تفصیل این ویژگیها را به اطلاع مردم رساندهاند.
سعیدرسولی گفت: سال ۹۶ شاهد این مسأله بودیم که بودجه طرحهای عمرانی امسال نسبت به سال گذشته اندکی کاهش داشته است و البته این کاهش در فصول مختلف شدت و ضعف داشته است.
وی گفت: همانطور که مستحضر هستید حملونقل ریلی مورد تأکید دولت و شخص رهبر و مورد حمایت جدی مجلس شورای اسلامی قرارگرفته است و این حمایتها به دلیل ویژگیهای منحصربهفرد و ارزشمندی است که حملونقل ریلی در توسعه اقتصادی کشور میتواند داشته باشد.
رسولی با بیان اینکه دچار تغییرات و تعدیل اعتبارات شدهایم، گفت: اما به نسبت در برخی از بخشها شاهد رشد و در بخشی از حوزهها شاهد کاهش اعتبار در لایحه پیشنهادی هستیم.
این کارشناس مسایل بودجه گفت: این اعدادی که بهصورت مصوب در قانون بودجه یا لوایح شاهد آن هستیم بهخودیخود بیانگر توجه یا عدم توجه نیست. بلکه در طول سال و در حین اجرای بودجه با تخصیص بهموقع و تخصیص کامل اعتبارات مصوب است که متوجه میشویم تا چه حد فعالیتهای یکبخشی در اولویت قرار دارد؛ بنابراین امیدوارم هر عددی که براساس تصمیم مسؤولین ذیربط مصوب میشود برای حملونقل ریلی تخصیص پیداکرده و قابلیت عملیاتی و اجرایی در صحنه عمل پیدا کند.
وی گفت: ما برای رسیدن به تکالیفی که قانونگذار در برنامه ششم توسعه در حوزه بار و مسافر پیشبینی کرده و آن رسیدن به سهم ۳۰ درصدی حمل بار و سهم ۲۰ درصدی جابهجایی مسافر است.
رسولی تأکیدکرد: برنامههای مفصلی در حوزه زیرساخت فنی و زیربنایی ناوگان و ساختمان و سایر مسایل مربوطه در شرکت راهآهن طراحی کردیم.
وی گفت: طبیعی است که شرکت راهآهن خود را مجهز به اجرای این برنامهها کرده و تصمیم دارد در انتهای هدف خود برنامهها را محقق کند و امیدواریم در این مسیر سنوات و برشهای یکساله برنامه با اعتبارات در نظر گرفته شده عملیاتی شود.
رسولی با بیان اینکه بودجه بهعنوان عالیترین سند و میثاق مشترک دولت و مجلس که در طول سال تنظیم میشود گفت: بودجه شرکت راهآهن در دو بخش دستهبندی میشود.
وی در خصوص این دو بخش گفت: بخش اول، بودجه شرکتی راهآهن که براساس نظام درآمد-هزینه از محل درآمدهای شرکت تأمین و صرف هزینههای جاری ازجمله حقوق و دستمزد و سایر هزینههای اجتنابناپذیر و البته بخشی صرف هزینه نگهداری تأسیسات و ساختمانهای راهآهن میشود و بخش اعتبارات هم مربوط به طرحهای تملک دارایی سرمایهای است که ما از محل بودجه عمومی کشور دریافت میکنیم؛ این اعتبارات صرف توسعه زیربناهای حملونقل ریلی میشود و مربوط به سرمایهگذاریهای دولتی میشود. بهاینترتیب که شرکت راهآهن بهعنوان کارگزار دولت، این اعتبارات را دریافت میکند و با آن زیرساختهای حملونقل ریلی را توسعه میدهد که به لحاظ حسابداری این داراییهای ایجادشده بعداً به دولت منتقل میشود.
رسولی در نهایت گفت: استراتژی وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت تدبیر و امید بر این مبتنی بوده که با استفاده از سرمایهگذاری داخلی و خارجی طرحها را پیش ببریم و اتکا را تا جایی که ممکن است به بودجههای دولت و قانون بودجه کم کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.