دشواری تحقق تورم زیر ۵ درصدی در بودجه سال

دشواری تحقق تورم زیر ۵ درصدی در بودجه سال عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد که با توجه به افزایش قیمت برخی کالا‌‌ها و خدمات در بودجه سال ۹۷، باور تحقق تورم زیر ۵ درصد در سال آینده سخت است. به گزارش خانه‌ملت، سیدمهدی‌فرشادان با اشاره به این‌که بانک مرکزی کاهش تورم […]

دشواری تحقق تورم زیر ۵ درصدی در بودجه سال

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد که با توجه به افزایش قیمت برخی کالا‌‌ها و خدمات در بودجه سال ۹۷، باور تحقق تورم زیر ۵ درصد در سال آینده سخت است.

به گزارش خانه‌ملت، سیدمهدی‌فرشادان با اشاره به این‌که بانک مرکزی کاهش تورم به زیر ۵ درصد را هدف‌گذاری کرده است، اظهارداشت: سال گذشته دولت ادعا داشت که نرخ تورم را زیر ۹ یا ۸ درصد نگه داشته است اما از آنجایی که با رکود تورمی مواجه بودیم، مردم عملاً کاهش تورم را احساس نکرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور، بیان‌داشت: با شرایطی رکودی که بر کشور حاکم است کاهش تورم و مدیریت آن بعید و سخت به نظر می‌رسد، در سال گذشته با شرایط رکودی، کنترل تورم از دست دولت خارج شد و تورم مدنظر را نتوانست حفظ کند.

نماینده مردم سنندج در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان این‌که در بودجه سال ۹۷ برخی کالا‌‌ها و خدمات گران می‌شود، گفت: در شرایطی که دولت به دنبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی، حذف یارانه دهک‌های بالا و افزایش هزینه برخی خدمات و عوارض است، به سختی می‌توان باور داشت که بتواند نرخ تورم را مدیریت کند.

وی تأکیدکرد: حتی سخت است که دولت نرخ تورم را مدیریت کند چه برسد به این‌که بتواند میزان آن را تا ۵ درصد کاهش دهد، اما اگر بتواند نرخ تورم را کاهش دهد تأثیر مستقیمی بر وضعیت زندگی و معیشت مردم دارد.

فرشادان در پایان گفت‌وگو با خانه‌ملت، با بیان این‌که شرایط مناسب کاهش نرخ تورم نیست، اظهارداشت: بعید و سخت به نظر می‌رسد که نرخ تورم به زیر ۵ درصد کاهش پیدا کند اما انتظار می‌رود دولت پای ادعایی که می‌کند بایستند.

 

اکبر‌کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی در اجلاس مشاورین سیانزا گفته بود که از سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد تورم یک رقمی بوده‌ایم که در ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده و ما به دنبال این هستیم که نرخ تورم را در سال آینده به کم‌تر از ۵ درصد برسانیم.