شرکت‌های داخلی توانمندی انجام مناقصه‌های ریالی و ارزی را دارند

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد شرکت‌های داخلی توانمندی انجام مناقصه‌های ریالی و ارزی را دارند گروه تجارت- رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌ و کار اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه ویژه شرکت‌های صنعتی به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان شد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به عنوان واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعتی […]

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد

شرکت‌های داخلی توانمندی انجام مناقصه‌های ریالی و ارزی را دارند

گروه تجارت- رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌ و کار اتاق بازرگانی اصفهان خواستار توجه ویژه شرکت‌های صنعتی به همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان شد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به عنوان واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعتی شناخته شوند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی‌بیشه فقدان واحد تحقیق و توسعه را یکی از عارضه‌های بخش صنعت استان اصفهان دانست و اظهارکرد: اغلب واحدهای صنعتی به صورت سنتی مدیریت شده و در اثر یک موج اقتصادی تعطیلی می‌شوند اما وجود واحد تحقیق و توسعه و ارایه محصولات و خدمات نوین می‌تواند آنها را برای حضور قوی‌تر در بازار کمک کند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد از روند برگزاری مناقصه‌های داخلی، گفت: در مناقصه‌هایی که ارز خارجی در آن مطرح است باید یک شرکت خارجی تضمین شرکت داخلی را انجام دهد. این در حالیست که کشورهای عربی برای ارایه پروژه به یک شرکت خارجی خواستار مشارکت با شرکت داخلی و تأیید از سوی آن شرکت هستند.

جعفربرکتین اضافه‌کرد: شرکت‌های داخلی توانمندی انجام مناقصه‌های ریالی و ارزی را دارند و به ارایه تضمین از سوی شرکت‌های خارجی نیاز ندارند.

 

وی خواستار اختصاص بخشی از سرمایه هلدینگ سرمایه‌گذاری اصفهان به صندوق سرمایه‌گذاری‌های جسورانه شد و گفت: ایجاد صندوق‌های جسورانه می‌تواند به اجرایی شدن طرح‌های خلاق و نوآوری جوانان فعال اقتصادی کمک کند.