ضرورت تدوین الزامات قانونی برای صنعت موتورسیکلت

نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت مطرح کرد ضرورت تدوین الزامات قانونی برای صنعت موتورسیکلت نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور معتقد است نبود سیاست گذاری در تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در کشور، این صنعت را با رکود و تعطیلی گسترده مواجه کرده است. حبیب ا… محمودان در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهار داشت: چنانچه الزامات قانونی […]

نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت مطرح کرد

ضرورت تدوین الزامات قانونی برای صنعت موتورسیکلت

نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور معتقد است نبود سیاست گذاری در تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری در کشور، این صنعت را با رکود و تعطیلی گسترده مواجه کرده است.

حبیب ا… محمودان در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهار داشت: چنانچه الزامات قانونی دقیقی برای این صنعت تدوین شود مسلماً صنعت موتورسیکلت و همچنین قطعه‌سازی در این بخش ارتقا خواهد یافت.

وی تصریح کرد: متأسفانه اعمال قانون توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری و از سویی جریان کند تولید موتورهای انژکتوری، بر جریان تولید و سفارش گذاری قطعه‌سازان در این بخش نیز تأثیر بسیار بدی گذاشته است.

وی تأکید کرد: البته در وضعیت کنونی تولید در صنعت موتورسیکلت، پیش‌بینی می‌شود جریان واردات رونق گیرد هر چند به جهت قیمت‌ها و شرایط اقتصادی کشور، بازار خوبی نیز در این بخش وجود ندارد به‌طوری که ظرف این مدت تا ۸۰ درصد تقاضا در این صنعت کاهش یافته است.

وی در ادامه به نقش سهم بالای موتورسیکلت‌های چینی‌‌ها بر بازار موتورسیکلت در ایران پرداخت و یادآور شد: در صورت توجه به بومی‌سازی در تولید و بسترسازی مناسب در این بخش قطعاً می‌توان سهم این موتور‌‌ها را در بازار کشور کاهش داد.

وی همچنین از ورود گسترده قطعات چینی در بازار قطعات یدکی موتورسیکلت گلایه کرد و اظهار داشت: در صورتی که دولت نظارت بیش‌تری را در این زمینه نداشته باشد مسلماً توزیع این‌گونه قطعات علاوه بر آسیب به تولید داخل، مصرف‌کنندگان داخلی را متضرر خواهد کرد.

نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور افزود: متأسفانه تاکنون دولت و وزارت صنعت و معدن عملاً گامی در جهت حمایت از تولید در صنعت موتورسیکلت در کشور برنداشته است.

 

محمودان تأکید کرد: امروز انتظار می‌رود کارخانه‌های مونتاژ موتورسیکلت نسبت به توزیع قطعات یدکی در بازار اقدام کنند.