مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال تنها ساخت ۱۲ درصد از قطعه یک آزاد راه تهران- شمال باقی مانده است مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه در حال حاضر قطعه ۱ آزادراه شمال پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۸ درصد دارد گفت: برای تأمین فاینانس قطعه ۳ با شرکت هیوندای و دوو وارد […]
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال
تنها ساخت ۱۲ درصد از قطعه یک آزاد راه تهران- شمال باقی مانده است
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه در حال حاضر قطعه ۱ آزادراه شمال پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۸ درصد دارد گفت: برای تأمین فاینانس قطعه ۳ با شرکت هیوندای و دوو وارد مذاکره شدهایم.
به گزارش ایلنا، مهراناعتمادی در نشستی خبری با اشاره به آخرین وضعیت قطعه ۱ آزادراه تهران – شمال اظهارداشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی قطعه ۱ آزادراه تهران – شمال به بیش از ۸۸ درصد رسیده است و تنها ۱۲ درصد از قطعه یک آزاد راه باقی مانده است و در یک هفته آینده درباره امکان تکمیل و افتتاح این قطعه با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد بازنگری مجدد خواهیم داشت.
وی افزود: در حال بررسی هستیم که آیا قطعه ۱ را میتوانیم با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تا پایان سال و در آستانه سفرهای نوروزی به افتتاح برسانیم یا خیر.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که قطعه ۱ آزادراه را تا پایان سال به افتتاح برسانیم.
اعتمادی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت قطعه ۲ آزادراه تهران – شمال گفت: پیشرفت این قطعه در حال حاضر ۲۰ درصد است و حفاری در تونل البرز در این منطقه به ۸۰ درصد در لاین رفت رسیده است.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال با بیان اینکه قطعه دوم تا ۲٫۵ سال آینده تکمیل میشود، ادامه داد: در حال بررسی هستیم که آیا امکان اتصال تونل البرز از مسیر تکمیل شده به جاده کنونی کندوان وجود دارد یا اینکه بعد از تونل البرز بخشی از قطعه سوم به اجرا برسد و پس از آن مسیر به جاده موجود وصل شود.
وی تأکیدکرد: در مرحله دوم با همکاری دولت و قوه قضاییه درصدد هستیم تا تراز ارتفاعی مسیر در منطقه را افزایش دهیم که این باعث کاهش معارضین میشود.
احتمال تأمین فاینانس قطعه سوم از طرف هیوندادو دوو
درباره تأمین فاینانس قطعه سوم اظهارداشت: درباره تأمین فاینانس قطعه سوم با شرکت هیوندای و دوو در حال مذاکره هستیم البته گروههای دیگری چون فاینانسهای ایتالیایی، چینی هم وارد مذاکره شدهاند.
وی تأکیدکرد: تلاش ما این است که تا پایان امسال نحوه اجرای قطعه سوم آزادراه تهران – شمال تعیین تکلیف شود.
اعتمادی با بیان اینکه برای ساخت قطعه سوم به اعتبارات ۱٫۲میلیارد یورویی نیاز داریم، ادامهداد: در تلاش هستیم که این اعتبارات را از طریق فاینانس تأمین کنیم البته اولویت ما استفاده از پیمانکار داخلی است. تاکنون با ۶ گروه ایرانی و ۴ گروه خارجی وارد مذاکره شدهایم.
وی ادامهداد: پیمانکار مجری پروژه در بدترین حالت ایرانی – خارجی و در بهترین حالت صددرصد ایرانی خواهد بود.
این مقام مسؤول افزود: حالت دیگر این است که مجری ۵۱ درصد ایرانی و ۴۹ درصد خارجی باشد که در این صورت تا ۷۵ درصد هزینه را از فاینانس خارجی استفاده میکنیم.
وی تأکیدکرد: اولویت ما استفاده از پول و پیمانکار ایرانی است.
اعتمادی با اشاره به ارایه اراضی از سوی دولت به بنیاد برای ساخت این پروژه ادامهداد: در طول آزادراهی که زمینی به ما تحویل داده نمیشود اما در طول مسیر ممکن است ۴ تا ۵ نقطه به عنوان مجتمع خدماتی – رفاهی در نظر گرفته شود که ورود به آن هم ضوابط خاص دارد و نقش مؤثری در تأمین مالی ندارد.
وی گفت: یکی از اراضیای که دولت به ما داده قطعه ۱۰۰ هکتاری در پردیس است که در این اراضی هم فاز ۵ مسکن مهر پردیس ساخته شده است.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال همچنین با بیان اینکه تأمین مالی برابر توافق انجام شده بین بنیاد و وزارت راه در مجموع معادل هم پیش میرود، گفت: ممکن است در بعضی از ماهها یکی از طرفین جلوتر یا عقبتر باشد اما در مجموع بنا بر تراز طرفین که سازمان حسابرسی مسؤول بررسی آن است دو طرف مساوی با هم پیش رفتند.
اعتمادی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ طرفین تراز نزدیک به هم داشتند، گفت: از آن به بعد برابر بررسیها پرداختهای دو طرف ۵۰ به ۵۰ بوده است. در سازمان حسابرسی پرداختها را کنترل میکنند که طرفین به صورت مساوی ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات آوردهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.