لرستان جواهر خیز می شود

  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: قطب گوهرشناسی و گوهرتراشی در این استان ایجاد می‌شود به گزارش ایرنا، رضا صفی‌خانی در جلسه اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و توسعه لرستان افزود: این استان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی در زمینه معادن و سنگ‌های قیمتی قابلیت تبدیل شدن به قطب گوهرشناسی و […]

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: قطب گوهرشناسی و گوهرتراشی در این استان ایجاد می‌شود

به گزارش ایرنا، رضا صفی‌خانی در جلسه اقتصاد مقاومتی، رونق اقتصادی و توسعه لرستان افزود: این استان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی در زمینه معادن و سنگ‌های قیمتی قابلیت تبدیل شدن به قطب گوهرشناسی و گوهر تراشی دارد.

وی اظهار کرد: در راستای گوهر تراشی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در سال گذشته در فنی و حرفه‌ای استان تشکیل شده است.

صفی‌خانی گفت: در حال حاضر چندین کارگاه کوچک در این زمینه فعال و تولیدات قابل توجهی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت و بازارهای بین‌المللی در این مورد امکان اشتغال‌زایی و راه‌اندازی کارگاه‌هایی در زمینه گوهرشناسی و گوهرتراشی در استان وجود دارد.

صفی‌خانی گفت: هم اکنون یک طرح ایجاد کارگاه گوهرتراشی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد ریال در حال پیگیری است.

وی ضمن بیان این‌که همچنین شرکت آهک صنعتی هیداراته نیز با سرمایه‌گذاری ایمیدرو در استان دو فرخوان برگزار کرده است و هشت شرکت در این مناقصه اعلام آمادگی داشته‌اند، ‌تصریح کرد: در این راستا معدن شناسی و مطالعات مورد نیاز انجام شده است و تا پایان سال بیش از ۳۰ درصد این طرح اجرا می‌شود.

مدیر کل صداوسیمای لرستان گفت: نهادینه کردن شعار سال از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است.

محمد بازوند افزود: فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از اولویت‌های اساسی این سازمان است و این در حالی است که این اقدام منجر به مشارکت در توسعه اقتصادی استان می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا صدا و سیمای استان با تولید برنامه‌های مرتبط اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی در این زمینه به برنامه‌ریزی و تولید در سال جاری خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: به همین منظور تا پایان اسفند ۹۵ در راستای پردازش اقتصاد مقاومتی دو طرح در صداوسیمای استان اجرا می‌شود.

 

بازوند گفت: همچنین ظرفیت‌هایی برای اجرای طرح‌های گذر از آنالوگ به دیجیتال، بهره‌وری پوشش استان از دیجیتال و تکمیل زیرساخت‌های صداوسیما وجود دارد.