پروانه‌ دو اپراتور خصوصی پست ابلاغ می‌شود

در چند روز آینده پروانه‌ دو اپراتور خصوصی پست ابلاغ می‌شود رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به این‌که بعد از آزادسازی و فعالیت اپراتورهای پستی پیش‌بینی می‌شود طی ۵ سال آینده این بازار به ۱۲ هزار میلیارد تومان برسد، گفت: هم‌اکنون ۱۰٫۵ میلیون مشترک پهن باند ثابت و ۴۷ میلیون مشترک […]

در چند روز آینده

پروانه‌ دو اپراتور خصوصی پست ابلاغ می‌شود

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به این‌که بعد از آزادسازی و فعالیت اپراتورهای پستی پیش‌بینی می‌شود طی ۵ سال آینده این بازار به ۱۲ هزار میلیارد تومان برسد، گفت: هم‌اکنون ۱۰٫۵ میلیون مشترک پهن باند ثابت و ۴۷ میلیون مشترک پست بانک سیار داریم.

به گزارش سیتنا، حسین‌فلاح‌جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: مطابق اساسنامه شرکت ملی پست، بحث آزادسازی خدمات پستی و ایجاد دو اپراتور خصوصی پستی مطرح بود که براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ۵ پیشنهاد در این ارتباط داشتیم که در نهایت دو اپراتور انتخاب شدند که تا چند روز آینده طبق برنامه پروانه آنها ابلاغ می‌شود.

وی، افزود: بازار پست چیزی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که با ورود اپراتورهای پستی و آزادسازی این حوزه پیش‌بینی می‌شود طی ۵ سال آینده این بازار به ۱۲ هزار میلیارد تومان برسد که ایجاد بازار رقابتی، تنوع در ارایه خدمات و افزایش کیفیت را شاهد خواهیم بود.

فلاح با اشاره به اجرای طرح رجیستری گوشی‌های همراه در سال جاری، اظهارکرد: با تکلیف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ای به منظور ثبت شکایت و پیگیری از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم راه‌اندازی شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح سنجش رضایتمندی از ذی‌نفعان حوزه ICT را در حال انجام دانست و تصریح کرد: تا یکی دو ماه آینده نتایج عملکرد سازمان و اپراتور‌ها مشخص می‌شود و آن را منتشر می‌کنیم.

رییس رگولاتوری به تفاهمات انجام شده با کشورهای همسایه چون ارمنستان در مورد جلوگیری از تداخلات فرکانسی اشاره کرد و ادامه‌داد: البته سال‌های گذشته نیز این تفاهمات با کشورهایی چون عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس منعقد شده است.

فلاح همچنین یکی دیگر از اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را حمایت از محتوای داخل دانست و اظهار کرد: بر همین اساس مطابق مصوبه هزینه مصرف ترافیک محتوای داخل به‌خصوص پیام رسان‌های داخلی به یک سوم کاهش پیدا کرد.

 

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این‌که مطابق آخرین آمار هم‌اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور ۱۰۶٫۶ درصد و تعداد مشترکین پهن باند ثابت به ۱۰٫۵ میلیون مشترک رسیده است، گفت: ضمن این‌که تعداد مشترکین پهن باند سیار ۴۷ میلیون مشترک است و ۱۱۸۵ شهر به نسل سوم تلفن همراه و ۸۷۲ شهر به نسل چهارم تلفن همراه مجهز هستند و قرار است تا پایان دهه مبارک فجر همه شهرهای کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن قرار گیرند.