ثبت ۱۸ میلیون تردد روزانه در تهران

  رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش ۹ و ۴۳ درصدی تعداد جریمه‌ و توقیف خودرو‌ها در نوروز امسال خبر داد. سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: مجموع جریمه‌های اعمال شده در نوروز ۹۵ نسبت به مدت مشابه […]

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش ۹ و ۴۳ درصدی تعداد جریمه‌ و توقیف خودرو‌ها در نوروز امسال خبر داد.

سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: مجموع جریمه‌های اعمال شده در نوروز ۹۵ نسبت به مدت مشابه در نوروز سال ۹۴، کاهش ۹ درصدی داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: البته این به معنای آن نیست که مأموران ما تخلفی را ندیدند بلکه بدان معناست که تخلف کم‌تری صورت گرفته و شهروندان کم‌تر جریمه شدند.

حسینی در خصوص آمار توقیف خودرو در نوروز امسال گفت: نزدیک به ۴۳ درصد کاهش توقیف خودرو داشتیم.

این مقام ارشد راهور تهران بزرگ، مهم‌ترین مسأله را در ایام نوروز، سرعت بالای خودرو‌ها در معابر تهران دانست و گفت: با توجه به خلوتی معابر در ایام نوروز، اقدامات پلیس راهور در خصوص مدیریت سرعت در معابر پیگیری شد که در این راستا بیش از ۳۷ تیم کنترل سرعت با دوربین‌های دستی و لیزری در سطح شهر مستقر شدند.

وی مهم‌ترین وظیفه پلیس راهور را انضباط‌ بخشی به ترافیک دانست و گفت: روزانه در تهران به‌طور متوسط ۱۸ میلیون تردد انجام می‌شود که ۴۰ تا ۴۵ درصد آن‌ها در معابر بزرگراهی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس علاوه بر فرهنگسازی، با استفاده از سامانه نظارت‌ هوشمند و دوربین‌های ثبت تخلف به دنبال آن است با خودورهای متخلف و موتورسیکلت‌‌ها برخورد کرده و آرامش و نظم ترافیکی را در معابر برقرار کند.