جایگاه امروز آموزش و پرورش واقعی نیست

جایگاه امروز آموزش و پرورش واقعی نیست وزیر آموزش و پرورش گفت: مأموریت نهضت سوادآموزی امروز با سال ۵۹ متفاوت است؛ نهضت باید بتواند آموزش بزرگسالان را انجام دهد، آنها را شناسایی و جذب کرده و محتواهای مورد نیاز امروز سوادآموزان را ارایه کند. به گزارش فارس، سیدمحمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی […]

جایگاه امروز آموزش و پرورش واقعی نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: مأموریت نهضت سوادآموزی امروز با سال ۵۹ متفاوت است؛ نهضت باید بتواند آموزش بزرگسالان را انجام دهد، آنها را شناسایی و جذب کرده و محتواهای مورد نیاز امروز سوادآموزان را ارایه کند.

به گزارش فارس، سیدمحمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با کارکنان ستادی سازمان نهضت سوادآموزی که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد، اظهارداشت: سازمان‌ها و نهاد‌ها با هر مأموریتی که دارند اگر به شرایط محیطی توجه نکند بعد از مدتی از رقابت‌‌ها کنار می‌روند اما اگر این سازمان دولتی باشد با حمایت منابع مالی دولتی به حیات خود ادامه می‌دهد، اما تضعیف می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که جایگاه امروز آموزش و پرورش واقعی نیست، افزود: مردم از هر سازمانی انتظاراتی دارند اگر آن سازمان به اهدافش توجه نکند جایگاهش را در جامعه از دست می‌دهد.

بطحایی انطباق محتواهای آموزشی را با نیازهای جامعه ضروری دانست، گفت: اگر محتواهای آموزشی با نیازهای جامعه منطبق باشد آموزش و پرورش جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و اگر آموزش و پرورش نتواند در ادامه حیات خود نیازهای جامعه را تأمین کند محکوم به مرگ است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه‌کرد: امروز اگر کسی نتواند خانواده‌اش را در فضای مجازی کنترل کند در جامعه نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد.

وی مهارت‌آموزی را ضروری دانست و خاطرنشان‌کرد: مأموریت نهضت سواد‌آموزی امروز با سال ۵۹ متفاوت است؛ نهضت باید بتواند آموزش بزرگسالان را انجام دهد؛ آنها را شناسایی و جذب کرده و محتواهای مورد نیاز امروز سوادآموزان را ارایه کند.

 

بطحایی ادامه‌داد: فعالیت‌ها باید به‌موقع و به‌جا انجام شود تا اهداف موردنظر محقق شود اما اگر بر مسیرهای سنتی اصرار کنیم به نتیجه نخواهیم رسید.