راز کاهش وزن و آمادگی بدنی بالای لئو مسی

  جولیانو پوزر، پزشک ورزشی و متخصص مشهور تغذیه ایتالیایی، در گفت‌و‌گو با موندودپورتیوو، پرده از راز کاهش وزن و آمادگی بدنی بالای این روزهای مسی برداشت. به گزارش «ورزش سه»، وقتی مسی فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ را با یک مصدومیت بد و با ناکامی‌های فردی و تیمی به پایان رساند، بسیاری تصور کردند که روزهای اوج […]

 

جولیانو پوزر، پزشک ورزشی و متخصص مشهور تغذیه ایتالیایی، در گفت‌و‌گو با موندودپورتیوو، پرده از راز کاهش وزن و آمادگی بدنی بالای این روزهای مسی برداشت.

به گزارش «ورزش سه»، وقتی مسی فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ را با یک مصدومیت بد و با ناکامی‌های فردی و تیمی به پایان رساند، بسیاری تصور کردند که روزهای اوج مسی به پایان خود نزدیک می‌شوند. افت مسی در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ نیز ادامه داشت تا این‌که از فوریه ۲۰۱۵، لئو مسی به یکباره متحول شد و با گل‌های پیاپی و بازی‌های درخشان خود کمک کرد بارسلونا در انتهای آن فصل، ۳ گانه را فتح کند.

عکس‌های منتشره از مسی در سال ۲۰۱۵ و مقایسه آن با عکس‌های سال ۲۰۱۴ نشان می‌داد که فوق ستاره آرژانتینی به طرز قابل توجهی لاغرتر از گذشته شده است. طولی نکشید که فاش شد او زیر نظر یک متخصص تغذیه ایتالیایی به نام جولیانو پوزر، اقدام به کم کردن وزن خود کرده است. عکس‌های مسی در شهر واچیله از توابع ونیز نشان می‌داد که مسی ملاقات‌های منظمی با دکتر پوزر داشته است که تا به امروز نیز ادامه دارد.

 

موندودپورتیوو تیتر یک  شماره جدید خود را به صحبت‌های دکتر پوزر در مورد رژیم غذایی مسی اختصاص داده است. طبق گفته‌های وی، نوشیدن آب زیاد، استفاده از روغن زیتون در غذا، خوردن غلات، میوه‌های تازه و سبزی‌های ارگانیکی که به آفت‌کش‌ها آلوده نیستند و نیز استفاده از آجیل، مهم‌ترین برنامه‌های رژیم غذایی مسی هستند. ضمن این‌که قند، از مضر‌ترین عوامل برای تقویت عضلات می‌باشد که مسی به شدت از مصرف زیادی آن منع شده است.