جهت کاهش ترافیک اطراف تهران صورت میگیرد آغاز بهکار پیمانکار ایرانی آزادراه چرمشهر–بومهن طی دو ماه آینده معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه اولیه ساخت آزادراه چرمشهر-بومهن برای کاهش ترافیک عبوری از اطراف شهر تهران خبر داد. به گزارش ایرنا، خیرا…خادمی افزود: در تفاهمنامه اولیه مقرر شده است، ساخت این آزادراه به طول […]
جهت کاهش ترافیک اطراف تهران صورت میگیرد
آغاز بهکار پیمانکار ایرانی آزادراه چرمشهر–بومهن طی دو ماه آینده
معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه اولیه ساخت آزادراه چرمشهر-بومهن برای کاهش ترافیک عبوری از اطراف شهر تهران خبر داد.
به گزارش ایرنا، خیرا…خادمی افزود: در تفاهمنامه اولیه مقرر شده است، ساخت این آزادراه به طول ۱۲۰ کیلومتر در ۳ سال پس از امضای قرارداد آن به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل با بیان اینکه این تفاهمنامه همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بینالمللی صنعت حمل و نقل هفته گذشته به امضا رسید، گفت: پیشبینی میشود پس از طی فرایند امضای قرارداد و تجهیز کارگاه پیمانکار ایرانی کار خود را از دو ماه آینده در این پروژه آغاز کند.
وی گفت: با بهرهبرداری از این آزادراه تمام خودروهایی که از این منطقه عازم شمال کشور میشوند بدون اینکه وارد مسیرهای عبوری از اطراف شهر تهران شوند، بهطور مستقیم از چرمشهر در آزادراه حرم تا حرم به طرف بومهن ادامه مسیر دهند.
وی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در آزادراههای اطراف پایتخت، ورود خودرو به خصوص ناوگان سنگین به این آزادراهها برای ادامه مسیر به شرق، غرب و یا شمال کشور است و آزادراه کنار گذرجنوبی تهران از آبیک تا محور حرم تا حرم و آزادراه چرمشهر – بومهن میتوانند در کاهش ترافیک در اطراف شهر تهران بسیار اثرگذار باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: اکنون مسیر تهران-کرج ترافیک بسیاری بالایی دارد و با افتتاح مسیر همت-کرج ۳۰ درصد ترافیک بین تهران-کرج کمتر میشود؛ اکنون ۵ کیلومتر این بزرگراه افتتاح شده و با رفع مشکلات زمینهای معارض، ۱۵ کیلومتر دیگر در حال آمادهسازی است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل درباره زمان افتتاح قطعه اول آزادراه کنار گذرجنوبی تهران بیان کرد: تمام تلاش ما این است که قطعه نخست این آزادراه (کنارگذرجنوبی) تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک برود
به گزارش ایرنا، سالانه بهطور میانگین ۵۲۰ میلیون خودرو در مسیرهای منتهی به پایتخت تردد میکنند و ۲۰ درصد حجم تردد در کشور در استان تهران انجام میشود و این امر علاوه بر ایجاد معضل ترافیک، افزایش میزان سوخت و بالا بردن زمان سفر، مشکلات زیستمحیطی فراوانی را برای این کلانشهر دارد.
از نظر کارشناسان یکی از راهحلهای گذر از این مشکلات، طراحی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بود که میتوانست حجم تردد بسیاری از خودروهای ورودی به تهران را کاهش دهد.
با واگذاری آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا، کلنگ احداث آن اواخر فصل بهار سال ۹۵ به زمین زده شد؛ قرار است این پروژه در مدت ۴ سال اجرایی شود.
این آزادراه به عنوان یکی از حلقههای مفقود کریدور (دالان) ترانزیتی شرق به غرب از منطقه آبیک در حاشیه آزادراه کرج – قزوین شروع شده و به آزادراه قم-گرمسار در منطقه چرمشهر متصل میشود.
آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ۱۵۸ کیلومتر طول دارد که در ۴ جبهه کاری فعال بوده که سهم دولت در سرمایهگذاری این پروژه ۳۰ درصد و سهم قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا ۷۰ درصد است.
قطعه یک این آزادراه از آبیک تا جاده ماهدشت-اشتهارد دارای طول ۳۹ کیلومتر، قطعه دوم از جاده ماهدشت-شتهارد تا اتوبان ساوه به طول ۵۱ کیلومتر، قطعه سوم از اتوبان ساوه تا اتوبان تهران-قم به طول ۳۰ کیلومتر و قطعه چهارم پروژه از اتوبان تهران-قم تا اتوبان قم-گرمسار ۳۸ کیلومتر طول دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.