کماکان درصد مهمی از قطعه‌سازان با مشکل جدی نقدینگی مواجه هستند

یک عضو فعال در صنعت قطعه‌سازی کشور کماکان درصد مهمی از قطعه‌سازان با مشکل جدی نقدینگی مواجه هستند یک عضو فعال در صنعت قطعه‌سازی کشور می‌گوید: با وجود خبرهایی مبنی بر لزوم پرداخت مطالبات همچنان به بخش زیادی از قطعه‌سازان پرداخت چندانی صورت نگرفته و کماکان درصد مهمی از قطعه‌سازان با مشکل جدی نقدینگی مواجه […]

یک عضو فعال در صنعت قطعه‌سازی کشور

کماکان درصد مهمی از قطعه‌سازان با مشکل جدی نقدینگی مواجه هستند

یک عضو فعال در صنعت قطعه‌سازی کشور می‌گوید: با وجود خبرهایی مبنی بر لزوم پرداخت مطالبات همچنان به بخش زیادی از قطعه‌سازان پرداخت چندانی صورت نگرفته و کماکان درصد مهمی از قطعه‌سازان با مشکل جدی نقدینگی مواجه هستند.

نصیری در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهار داشت: مشکلات بدهی واحد‌‌ها در حالی است که از نیمه دوم سال گذشته با افزایش قیمت مواد اولیه مانع بزرگی برای تولید و تأمین هزینه در واحدهای قطعه‌سازی ایجاد شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

وی همچنین با توجه به راهکار مؤثر در مدیریت هزینه در واحدهای قطعه‌سازی تصریح کرد: بدون در رفع مشکلات کنونی، پرداخت مطالبات و تأمین هزینه‌های وارد بر واحدها، راهکاری برای مدیریت بر هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و جلوگیری از افزایش قیمت قطعات وجود ندارد.

وی در ادامه برنامه‌های وزارت صنعت و معدن در حوزه تولید به خصوص قطعه‌سازی اشاره کرد و افزود: در صورتی که حتی نیمی از برنامه‌های دولت و وزارت صنعت و معدن در حوزه تولید و اشتغال در کشور عملی شود انتظار می‌رود در ماه‌های آتی تولید قطعه‌سازان و خودروسازان داخلی نیز روند رو به رشدی را طی کند.

این فعال در صنعت قطعه‌سازی خاطر نشان کرد: بی‌تردید بهبود وضعیت کنونی قطعه‌سازان نیازمند استراتژی محکم و منطقی از سوی دولت است تا در راستای این برنامه حرکت‌های اصولی در صنعت قطعه‌سازی کشور صورت گیرد.

نصیری افزود: در این راستای این برنامه باید همزمان زیرساخت‌های لازم برای ارتقا و توسعه تولید قطعه‌سازان فراهم شود به‌طوری نبود چنین زیرساخت‌هایی موجب کندی حرکت مسیر توسعه و ارتقای کیفی در صنعت قطعه‌سازی ایران شده است.

 

وی با اشاره به ادامه مشکل سرمایه در گردش قطعه‌سازان، اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل افزایش مشکلات تولید، بخشی از تأمین‌کننده اصلی ورشکست و سرمایه در گردش آنها بلوکه شده است که لازم است دولت در این زمینه دولت و مجلس راهکاری را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان در بودجه ۹۷ در نظر گیرند.