تحقیق‌ و تفحص از شهرداری در پی ارسال نشدن لیست قراردادها، مناقصات‌ و مزایدات

عضو شورای شهر بوشهر اعلام‌کرد تحقیق‌ و تفحص از شهرداری در پی ارسال نشدن لیست قراردادها، مناقصات‌ و مزایدات عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان این‌که تحقیق ‌و تفحص حق شورا است، گفت: لیست کامل قراردادها، تاریخ مناقصات ‌و مزایدات شهرداری به شورا ارایه شود. به گزارش مهر، طاهره‌شمشیری اظهارکرد: دو بار به شهرداری […]

عضو شورای شهر بوشهر اعلام‌کرد

تحقیق‌ و تفحص از شهرداری در پی ارسال نشدن لیست قراردادها، مناقصات‌ و مزایدات

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان این‌که تحقیق ‌و تفحص حق شورا است، گفت: لیست کامل قراردادها، تاریخ مناقصات ‌و مزایدات شهرداری به شورا ارایه شود.

به گزارش مهر، طاهره‌شمشیری اظهارکرد: دو بار به شهرداری نامه زده شد که لیست کامل قراردادها، تاریخ مناقصات‌ و مزایدات شهرداری و مبلغ دریافتی حذف پارکینگ برای اطلاع اعضای شورا ارسال شود که تاکنون انجام نشده است.

وی اضافه کرد: اگر اراده‌ای بر ارسال نیست با توجه به این‌که شورا‌ها می‌توانند درباره امور مربوط به وظایف شهرداری‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها، به «تحقیق‌ و تفحص» بپردازند در صورت عدم ارسال تا هفته آینده درخواست تحقیق ‌و تفحص از شهرداری خواهم داد.

شمشیری تصریح‌کرد: با توجه به این‌که حق نیم‌درصد از درآمد شهرداری به حساب کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری پرداخت نشده است و در صورت عدم پرداخت با گرفتن دستور قانونی این پول برداشت می‌شود که مبلغ برداشت شده برای کل استان هزینه می‌شود، درخواست دارم با پرداخت به موقع سهم کتابخانه‌ها این مبلغ در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهر بوشهر هزینه شود.

این عضو شورای شهر بوشهر خاطرنشان‌کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز شهرداری بسته فعالیت‌های نوروزی خود را تدوین و برای تصویب به شورا ارسال کند.

وی بیان‌کرد: با توجه به این‌که در فصل تدوین بودجه سال آینده شهرداری هستیم، بودجه و تعرفه درآمدی سال آینده هر چه سریع‌تر به شورا ارسال شود.

شمشیری افزود: روزانه درخواست‌های متعددی در خصوص مساعدت‌های مالی برای امور فرهنگی ‌و ورزشی توسط افراد و گروه‌ها به شورا آورده می‌شود که بایستی از محل بودجه تعریف شده برای آن در سرفصل فرهنگی و ورزشی پرداخت شود.

 

وی گفت: این موضوع عملی نمی‌شود و عملاً از محل ماده ۱۶ و ۱۷ که محدودیت هزینه کردی دارد هزینه می‌شود. درخواست دارم سهم فعالیت‌های فرهنگی ورزشی را شهرداری از محل تعریف شده پرداخت شود.