صرفه‌جویی در لایحه بودجه نباید از جیب محرمان باشد

صرفه‌جویی در لایحه بودجه نباید از جیب محرمان باشد اگر قرار است صرفه‌جویی شود چرا از جیب محرومان جامعه این اتفاق افتد؟ آیا دیواری کوتاه‌تر از طبقات محروم جامعه پیدا نمی‌شود؟ یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بودجه‌ای که از طرف دولت پیشنهاد می‌گردد و به تصویب مجلس می‌رسد باید به نفع محرومان جامعه باشد، […]

صرفه‌جویی در لایحه بودجه نباید از جیب محرمان باشد

اگر قرار است صرفه‌جویی شود چرا از جیب محرومان جامعه این اتفاق افتد؟ آیا دیواری کوتاه‌تر از طبقات محروم جامعه پیدا نمی‌شود؟

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بودجه‌ای که از طرف دولت پیشنهاد می‌گردد و به تصویب مجلس می‌رسد باید به نفع محرومان جامعه باشد، اگر قرار است صرفه‌جویی شود چرا از جیب محرومان جامعه این اتفاق افتد؟ آیا دیواری کوتاه‌تر از طبقات محروم جامعه پیدا نمی‌شود؟

به گزارش ایسنا، عباس‌گودرزی در نطق میان دستور امروز بیان‌کرد: چگونه می‌شود در یک سال بیش از ۳۰ میلیون یارانه‌بگیر را وسع‌سنجی کرد، با چه شاخصه‌ای این اتفاق می‌خواهد بیفتد؟ چرا با وجود مصوبات مجلس در این چند سال یارانه ثروتمندان حذف نشده است؟ اکنون می‌خواهید با پول محرومان صرفه‌جویی کنید؟ اگر قرار بر صرفه‌جویی در بودجه جاری است باید پاداش‌های بازنشستگی بالای ۲۰۰ میلیون تومان و بلکه میلیاردی حذف شود. حق مأموریت مدیران و مقامات در سفرهای داخلی و خارجی که برای اقامت و هزینه غذا از بیت‌المال استفاده می‌کنند، به ۵۰ درصد کاهش یابد. از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی جلوگیری شود و به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کمک شود.

وی در ادامه گفت: کجا عدالت است که همه کارکنان به صورت برابر حقوقشان ۱۰ درصد افزایش یابد؟ کسی که حقوق یک میلیونی دریافت می‌کند ۱۰ درصد آن می‌شود ۱۰۰ هزار تومان و کسی که حقوقش ۱۰ میلیون است، ۱۰ درصد آن یک میلیون می‌شود. آیا این کمک به شکاف بیش‌تر در پرداخت‌ها و توسعه بی‌عدالتی نیست؟ این کار نظام هماهنگ پرداخت حقوق را زیر پا می‌گذارد. باید با سلاطین واردات و عوامل و مشاورین در قاچاق کالا برخورد قاطع شود. بدون ملاحظه و مماشات قانون از کجا آورده‌اید باید اجرا شود، اموال نامشروع بازپس گرفته شود و به بیت‌المال عودت داده شود. همایش‌های پرهزینه و بی‌ثمر و سفرهای خارجی متعدد و بی‌نتیجه باید حذف شود. به هر ترتیب در خصوص افزایش حامل‌های انرژی و حذف یارانه باید کار دقیق و کارشناسی صورت گیرد و مجلس اجازه نخواهد داد در قالب لایحه بودجه یک شبه این‌چنین جامعه گرفتار شود، باید در این لایحه تجدیدنظر شود.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس بیان‌کرد: کسانی که در دستگاه‌های اجرایی ۳۰ سال به خدمات آنها نیاز است و صلاحیت لازم را نیز دارا هستند نام آنها کارمند است و نام‌های رسمی، پیمانی، قراردادی و دیگر که بر روی آنها گذاشته می‌شود معنی ندارد. نیرو باید امنیت شغلی و آرامش فکری داشته باشد، این تبعیض‌‌ها شایسته کشور ما نیست. از ریاست جمهور تقاضا دارم لایحه مدیریت خدمات کشوری را هر چه سریعتر تصویب نمایند تا این بی‌عدالتی‌‌ها برطرف شود و بساط تبعیض چیده شود. دادستان کل کشور می‌گوید برخی مسؤولان و آقازاده‌ها در فساد اقتصادی شریک هستند. دستگاه‌های مسؤول نباید در برخورد با مفسدان اقتصادی تردید کنند و اجازه دهند مصالح نظام فدای منافع عده‌ای خاص گردد. باید با هر مسؤول فاسد برخورد انقلابی شود. مفسدین باید به مردم معرفی شوند و مجلس نیز مکلف است از مردم در این زمینه حمایت کند.