اجرای الگوی انتخابات روسی در ورزش؛ این قسمت والیبال!

اجرای الگوی انتخابات روسی در ورزش؛ این قسمت والیبال! با برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال، احمد ضیایی بعد از ۱۱ سال توانست جای محمدرضاداورزنی را بگیرد. به گزارش «ورزش سه»، مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال به ریاست محمدرضاداورزنی و با حضور شاهرخ شهنازی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک آغاز شد. نمایندگان رسانه‌ها هم استقبال بسیار خوبی […]

اجرای الگوی انتخابات روسی در ورزش؛ این قسمت والیبال!

با برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال، احمد ضیایی بعد از ۱۱ سال توانست جای محمدرضاداورزنی را بگیرد.

به گزارش «ورزش سه»، مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال به ریاست محمدرضاداورزنی و با حضور شاهرخ شهنازی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک آغاز شد. نمایندگان رسانه‌ها هم استقبال بسیار خوبی از انتخابات داشته‌اند.

انتخاب محمدرضا داورزنی به‌عنوان معاون وزیر ورزش در بهمن‌ماه‌ سال گذشته باعث شد تا والیبال برای معرفی رییس جدید لحظه‌شماری کند. با این‌که خیلی‌‌ها انتظار داشتند زودتر از این انتخابات فدراسیون والیبال برگزار شود یا حتی در این مدت یک‌نفر به‌عنوان سرپرست فدراسیون جای داورزنی را بگیرد؛ اما وزارتخانه بدون توجه به انتقادات تصمیم گرفت داورزنی در یک‌سال اخیر به صورت دومنظوره علاوه بر سمتش در وزارت ورزش، سرپرستی فدراسیون را هم برعهده داشته باشد. بالاخره با برگزاری مجمع انتخاباتی در آکادمی ملی المپیک بلاتکلیفی یک‌ساله والیبال به پایان رسید.

با این‌که ٩ نفر از ١٦ تا ٢٩ مهرماه‌ سال‌جاری برای تصدی ریاست فدراسیون والیبال ثبت‌نام کرده بودند، از سوی وزارت ورزش هفته گذشته ٤ نفر به‌عنوان کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده معرفی شدند. با پیگیری‌های بهنام محمودی در روزهای اخیر بالاخره نام او هم به لیست کاندیدا‌ها اضافه شد تا یکی از این ٥ نفر حداکثر آرای مجمع را به خود اختصاص دهد: «محمدتقی حسن‌زاده، کریم فروزان، احمد ضیایی، بهنام‌محمودی و امیرحسین منظمی».

غیبت محمودی، انصراف فروزان

کریم فروزان، یکی از کاندیداهای فدراسیون والیبال قبل از شروع مجمع انصراف خود را اعلام کرد. از سوی دیگر بهنام محمودی که در روزهای اخیر تلاش زیادی کرد تا در انتخابات حاضر شود، در مجمع انتخاباتی حاضر نشد! بدین ترتیب او هم از چرخه انتخابات خارج شد.

رقابت سه ضلعی

با توجه به انصراف دو نفر از کاندیدا‌ها محمدتقی‌حسن‌زاده، احمدضیایی و امیرحسین منظمی برای نشستن روی صندلی ریاست والیبال رقابت کردند.

* محمدتقی حسن‌زاده به عنوان اولین کاندیدا پشت تریبون رفت و برنامه‌های خود را ارایه کرد. او از سابقه خود برای اعضای مجمع گفت و از آنها خواست به او رأی بدهند تا بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند.

* نامزد دومی که پشت تریبون رفت، احمدضیایی بود. نایب‌رییس فدراسیون والیبال که از شانس بالایی هم برای ریاست برخوردار است، کلیپی را برای حاضران در مجمع پخش کرد که در آن برنامه‌های خود را ارایه کرد. در این کلیپ یکی از اهداف بزرگ ضیایی رفتن روی سکوی سوم المپیک ۲۰۲۰ عنوان شد.

* وقتی ارایه برنامه‌ها و صحبت‌های ضیایی به پایان رسید، اعضای مجمع به تشویق این نامزد انتخاباتی پرداختند.

* مهدی مهدوی به عنوان نماینده بازیکنان و پیمان اکبری به عنوان نماینده مربیان در مجمع حاضر بودند.

* غیبت بهنام محمودی در مجمع باعث تعجب خیلی از حاضران شده است. این نامزد انتخاباتی در شرایطی در مجمع حاضر نشده که حتی در مناظره کاندیدا‌ها حاضر شده بود و به ارایه برنامه‌هایش پرداخته بود. البته بهنام محمودی نامه‌ای را در فضای مجازی منتشر کرده بود که نشان می‌داد تأیید صلاحیت او چند روز قبل اعلام شده؛ اما وزارت ورزش این مسأله را با چند روز تأخیر انجام داده است. به نظر می‌رسد دلیل ناراحتی محمودی و انصراف او از انتخابات همین مسأله باشد.

* امیرحسین منظمی، سومین کاندیدایی بود که پشت تریبون رفت. او برنامه‌های خود را به مدت ۱۰ دقیقه ارایه کرد؛ اما در پایان اعلام کرد که انصراف می‌دهد.

* بدین ترتیب رأی‌گیری با حضور ۲ کاندیدا یعنی احمد ضیایی و محمدتقی حسن‌زاده آغاز شد.

* بعد از رأی‌گیری از ۴۴ عضو مجمع شمارش آرا انجام شد. احمد ضیایی ۴۳ رأی کسب کرد و محمدتقی حسن‌زاده نیز یک رأی به دست آورد.

بدین ترتیب احمدضیایی، نایب‌رییس فدراسیون والیبال در سال‌های اخیر رسماً به عنوان رییس فدراسیون والیبال انتخاب شد. محمدرضاداورزنی هم بعد از ۱۱ سال ریاست به‌کار خود در این فدراسیون پایان داد.

بعد از پایان انتخابات فدراسیون والیبال، کلیپی از موفقیت‌های این رشته در طول ۱۱ سال مدیریت داورزنی پخش شد. بعد از پایان کلیپ همه اعضای مجمع به صورت ایستاده به تشویق داورزنی پرداختند.

 

گفتنی است پیشتر در فدراسیون فوتبال نیز شاهد همچین انتخاباتی بودیم که یادآور انتخابات روسیه است. پوتین و مدودوف سال‌هاست که قدرت را در روسیه در اختیار دارند و انگار که این مدل انتخاباتی در کشورمان میز هواخواهانی پر و پا قرص پیدا کرده است!