اتنخاب مجریان زیرساخت‌های مسکن مهر با برگزاری مناقصه

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهراعلام کرد اتنخاب مجریان زیرساخت‌های مسکن مهر با برگزاری مناقصه نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: امیدواریم دولت با تمامی تنگناهای مالی بتواند به منظور تأمین زیرساخت‌ها برای سال‌جاری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار وزارت نیرو و دستگاه‌هایی که در مجموعه تأمین زیرساخت‌های آب ‌و […]

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهراعلام کرد

اتنخاب مجریان زیرساخت‌های مسکن مهر با برگزاری مناقصه

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: امیدواریم دولت با تمامی تنگناهای مالی بتواند به منظور تأمین زیرساخت‌ها برای سال‌جاری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار وزارت نیرو و دستگاه‌هایی که در مجموعه تأمین زیرساخت‌های آب ‌و برق و فاضلاب مسکن مهر در کل کشور فعال هستند، قرار دهد.

محمدرضاامیرکمالی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، در خصوص وضعیت خدمات‌رسانی به مسکن مهر اظهار‌کرد: در کل کشور یک میلیون ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر غیرخود مالک داریم که از این میزان طبق بررسی‌هایی صورت گرفته با وزارت راه‌ و شهرسازی تا به امروز چیزی حدود ۸۰۰ هزار واحد از خدمات آب، ۸۵۰ هزار واحد از خدمات برق و ۸۰۰ هزار واحد از خدمات فاضلاب برخوردار هستند و تعدادی از واحد‌ها نیز هنوز انشعاباتشان دایر نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که از مجموع یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر، چه تعداد انشعاب ندارند؟ گفت: در بخش برق ۲۸۸ هزار واحد وجود دارد که هنوز کنتور یا انشعاب برایشان دایر نشده است، در این بین هنوز بخش ساختمانی حدود ۱۲۷ هزار تا ۱۲۸ هزار واحد تکمیل نشده؛ در برخی واحد‌ها هم ساختمان‌ها تکمیل شده اما متقاضی ندارد، در بعضی موارد واحد‌ها هم تکمیل شده اما مردم باید در این واحد‌ها ساکن شوند تا ما بتوانیم برای آنها کنتور نصب کنیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر تصریح‌کرد: ۳ دلیل عمده وجود دارد که یکی از این موارد ممکن است، که بخش ساختمانی تکمیل نشده و ما مجبور بودیم که برای آنها شبکه ایجاد نماییم، به‌طور متوسط در بخش آب ۱۳۰ هزار واحد امکانات نصب انشعاب را داریم اما ساختمان واحد‌ها تکمیل نشده و به صورت مشابه برای برق ۷۰هزار واحد و فاضلاب ۱۰۰ هزار واحد است.

امیرکمالی ادامه‌داد: در این میان تعداد واحدهایی هستند که ساختمان آنها تکمیل شده و ما شبکه نداریم و چون از شبکه و تأسیسات ایجاد شده دور هستند باید برای آنها شبکه ایجاد کنیم که از این تعداد ۱۸هزار واحدآب، ۲۵هزار واحد برق و ۵۵هزار واحد فاضلاب است. واحدهایی که بخش ساختمانی تکمیل نشده و شبکه ندارند.۱۰۴ هزار واحد در بخش آب، ۱۲۷ هزار واحد برق و فاضلاب ۱۲۰ هزار واحد است که برای اجرای آنها نیاز به اعتبار دارد. مواردی هم وجود دارد که ساختمان تکمیل شده و مشترک باید اقدام به خرید انشعاب براساس تعرفه‌های قانونی تعیین شده نمایند. تا ما بتوانیم برای آنها انشعاب دایر کنیم. بنابراین در این بخش آب حدود ۹۰ هزار واحد، برق۶۵ هزار واحد و در بخش فاضلاب حدود ۷۸ هزار واحد است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر خاطرنشان‌کرد: در بخش فاضلاب ۳۵۲ هزار واحد هست که هنوز از فاضلاب بهره‌مند نیستند، از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد هستند که ساختمان آنها هنوز تکمیل نشده است و شبکه هم ندارند؛ همچنین ۷۸ هزار واحد داریم که ساختمان‌ها تکمیل شده و در بخش فاضلاب شبکه هم دارند، اما متقاضی باید بیاید حق‌ و حقوق انشعاب را پرداخت کند تا ما برایشان انشعاب دایر کنیم.

وی با اشاره به این‌که تاکنون بالغ بر حدود ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش زیرساخت‌های مسکن مهر هزینه شده است، اظهار‌کرد: برای این‌که بتوانیم به کل مسکن مهر خدمات پایدار در بخش‌های مختلف خدمات زیربنایی آب، برق ‌و فاضلاب را ارایه دهیم حدود ۴هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر اضافه‌کرد: براساس جلساتی که با حضور مسؤولان برگزار شده است و تعامل و هماهنگی که بین وزارت نیرو و وزارت راه‌ و شهرسازی وجود دارد، قرار شد براساس مصوبه‌ای که در حال آماده‌سازی برای ارسال به هیأت دولت است، به منظور تأمین زیرساخت‌ها برای سال‌جاری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار وزارت نیرو و دستگاه‌هایی که در مجموعه تأمین زیرساخت‌های آب‌و برق و فاضلاب در کل کشور فعال هستند، قرار بگیرد که امیدواریم دولت هم با تمامی تنگاهای مالی که دارد، بتواند در این بخش برای تأمین منابع مالی مورد نیاز کمک کند.

امیرکمالی ادامه‌داد: در صورتی‌که این ۱۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار ما قرار بگیرد، می‌توانیم هم خدمات پایدار ارایه دهیم و هم بعضی از پروژه‌هایی که نیاز به شبکه‌گذاری آب ‌و برق و فاضلاب و یا نیاز به کنتورگذاری دارند، خدمات مورد نیاز آنها تکمیل شود.

نماینده تام‌الاختیار وزارت نیرو در بخش مسکن مهر گفت: سال گذشته دولت چیزی حدود ۸۸۰ میلیارد تومان منابع برای این بخش تخصیص دادند و این امر باعث شده که عملیات اجرایی پروژه‌هایی مثل، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط آبرسانی و مخازن ذخیره آب انجام شود.

 

امیرکمالی در پاسخ به این سؤال که آیا در اجرای پروژه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند، خاطرنشان‌کرد: تمام شرکت‌های ذی‌صلاحی که در مطالعات و طراحی اجرای زیرساخت‌های مسکن مهر حضور داشتند، تماماً مورد تأیید سازمان برنامه بودجه بودند؛ به‌طوری که براساس قانون که برای انتخاب مشاور مناقصه نیز برگزار شده است و در بین آنها شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی نیز حضور داشتند.