مدیرکل راهآهن جنوب شرق عنوان کرد مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل ریلی یک هفتم ناوگان حمل و نقل جادهای است مدیرکل راهآهن جنوب شرق گفت: راهآهن جمهوری اسلامی ایران به سمت اتصال خطوط ریلی به شهرکهای صنعتی سوق پیدا کرده است. مجیدارجونی در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان […]
مدیرکل راهآهن جنوب شرق عنوان کرد
مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل ریلی یک هفتم ناوگان حمل و نقل جادهای است
مدیرکل راهآهن جنوب شرق گفت: راهآهن جمهوری اسلامی ایران به سمت اتصال خطوط ریلی به شهرکهای صنعتی سوق پیدا کرده است.
مجیدارجونی در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: راهآهن جمهوری اسلامی ایران در صورتیکه ظرفیت بار انبوهی در شهرکهای صنعتی وجود داشته باشد، خطوط فرعی را به این شهرکها متصل میکند.
به گزارش تجارتنیوز، مدیرکل راهآهن جنوب شرق هزینههای حمل بار با ناوگان حمل و نقل ریلی نسبت به ناوگان جادهای کمتر است.
وی افزود: مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل ریلی یک هفتم ناوگان حمل و نقل جادهای است و این صرفهجویی میتواند سهم بهسزایی در توسعه اقتصادی و عمرانی کشور داشته باشد.
ارجونی گفت: راهآهن جنوب شرق در بدو امر با حمایتهای دولت و با سرمایه عظیمی ساخته شده تا بتواند به مردم این دیار خدمات بدهد.
وی افزود: ناوگان حمل و نقل ریلی قابلیت حمل بار انبوه را دارد پس باید به سند چشمانداز برنامه ششم توسعه مبنی بر انتقال بار از سمت جاده به سمت ریلی تأکید ویژهای داشته باشیم.
ارجونی، نزدیکی شهرک صنعتی زاهدان به خطوط ریلی راهآهن جنوبشرق را یک ظرفیت بزرگ دانست و ادامهداد: اتصال خط ریلی فرعی به شهرکهای صنعتی به کاهش ترافیک شهری و جادهای و در نهایت کاهش تصادفات جادهای منتج خواهد شد.
مدیرکل راهآهن جنوبشرق، راهآهن را یکی از شاخصهای توسعه منطقهای عنوان کرد.
وی گفت: باید گامهای استواری به منظور توسعه اقتصادی و زیرساختهای حیاتی استان برداریم.
ارجونی افزود: کشیده شدن خطوط ریلی در سطح استان علاوه بر اشتغالزایی زمینهساز توسعه پایدار استان خواهد شد. با اتصال خط چابهار و با عنایت به طرح توسعه سواحل مکران بار انبوهی به سمت خطوط ریلی روانه خواهد شد.
ارجونی اظهارکرد: کشیده شدن خطوط ریلی به شهرکهای صنعتی بستر ورود تجار جهت سرمایهگذاری به استان را فراهم میکند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان در این نشست بیانکرد: تا زمان تکمیل راهآهن چابهار – زاهدان برای اتصال خطوط فرعی به شهرکهای صنعتی خاش، ایرانشهر، چابهار، کنارک و رامشار برنامهریزی شود.
حسینعلیسارانی گفت: ۶۰ درصد تن ماهی ایران از کنارک و از طریق ناوگان حمل و نقل جادهای تأمین میشود.
وی ادامهداد: پیشنهاد میکنم تفاهمنامهای فیمابین راهآهن جنوبشرق و شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان در خصوص اتصال خطوط فرعی به شهرکهای صنعتی و حمل بار منعقد شود.
محمدمهدیزارعی، معاون فنی و زیر بنایی اداره کل راهآهن جنوب شرق اظهارکرد: بهترین راه برای اتصال خط به سیلوی گندم و لجستیک بهره گرفتن از زمینهای حاشیه شهرکهای صنعتی است.
در همین راستا مقرر شد جلسهای به منظور بیان قابلیت ناوگان ریلی برای حمل کالاهای کارخانهها و انتقال کالا به سمت کویته پاکستان با حضور مدیران عامل شرکتهای شهرک صنعتی زاهدان برگزار شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.