خروج هر دارو از فهرست حمایتی منوط به اجازه دولت

خروج هر دارو از فهرست حمایتی منوط به اجازه دولت روابط‌عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص خبر نادرست مبنی‌ بر خروج ۱۶۰ قلم داروی بدون نسخه از پوشش بیمه پایه که با افزایش قیمت مواجه خواهند شد توضیحاتی را ارایه داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، روابط‌عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص خبر نادرست «خروج […]

خروج هر دارو از فهرست حمایتی منوط به اجازه دولت

روابط‌عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص خبر نادرست مبنی‌ بر خروج ۱۶۰ قلم داروی بدون نسخه از پوشش بیمه پایه که با افزایش قیمت مواجه خواهند شد توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، روابط‌عمومی سازمان غذا و دارو در خصوص خبر نادرست «خروج ۱۶۰ قلم داروی بدون نسخه(OTC) از پوشش بیمه پایه که با افزایش قیمت مواجه خواهند شد!» مندرج در برخی رسانه‌ها و به‌نقل از منابع غیرموثق، اعلام کرد:

۱- خروج هر دارو از فهرست تحت شمول بیمه‌های پایه مستلزم تصویب و ابلاغ نهایی از سوی هیأت دولت است که تاکنون چنین مصوبه‌ای نهایی و ابلاغ نشده است.

۲- قیمت‌گذاری دارو و هرگونه افزایش یا کاهش قیمت تابع ضوابطی است که ارتباطی با مصوبات شورای عالی بیمه خدمات سلامت در خصوص شمول یا عدم شمول بیمه‌ای دارو‌ها ندارد.

۳- افزایش قیمت داروهای بدون نسخه(OTC) که بدواً در برخی از رسانه‌ها با منبع نامشخص درج شده به هیچ‌وجه صحت ندارد.

۵- تعداد اقلام دارویی بدون نسخه محل بحث و بررسی از نظر تداوم شمول یا خروج از شمول بیمه در شورای‌عالی خدمات سلامت، ۸۳ مورد گزارش شده است.