درمان بیماران صعب‌العلاج رایگان شود

درمان بیماران صعب‌العلاج رایگان شود وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم پرهیز از انجام کارهای نمایشی، بر لزوم ارایه رایگان خدمات به بیماران صعب‌العلاج و همچنین ضرورت تعریف بیمه‌ دندانپزشکی در کشور تأکید کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن‌هاشمی در نشست مسؤولین دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، […]

درمان بیماران صعب‌العلاج رایگان شود

وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم پرهیز از انجام کارهای نمایشی، بر لزوم ارایه رایگان خدمات به بیماران صعب‌العلاج و همچنین ضرورت تعریف بیمه‌ دندانپزشکی در کشور تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن‌هاشمی در نشست مسؤولین دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی که صبح امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهارکرد: ما افتخار می‌کنیم که خدمات دندانپزشکی در ایران همتراز با کشورهای پیشرفته رشد کرده و به فناوری و مهارت کافی دست پیدا کرده است. یکی از خدماتی که ایرانیان مقیم خارج برای دریافت به کشور مراجعه می‌کنند، خدمات دندان‌پزشکی است.

هاشمی با بیان این‌که در هیچ کجای دنیا هزینه درمان در دندانپزشکی به صورت کامل پرداخت نمی‌شود، تصریح کرد: برای پیشگیری باید هزینه شود. اما اگر خدمات حوزه درمان رایگان شود، مردم تشویق می‌شوند با دندانشان هرکاری می‌خواهند انجام دهند. البته ما باید هزینه‌ها را در این حوزه کاهش دهیم. در گذشته بخش خصوصی سهم عمده‌ای در ارایه این خدمات داشت، اما لازم است دولت نیز سهمی برای تعادل بخشی داشته باشد.

وی افزود: ما در حوزه پیشگیری اقداماتی را آغاز کردیم که نمایشی شده است. اعلام کردیم که در ۱۱۶ بیمارستان، یونیت دندانپزشکی گذاشته‌ایم، اما چقدر با آن کار کرده‌ایم؟ متأسفانه در حال حاضر برخی از آنها تعطیل است. کار نمایشی خوب نیست و برکتی ندارد، مهم اعتماد مردم است. یکی از اشکالات دستگاه‌های دولتی همین است. حرفی نزنیم که به آن عمل نکنیم.

 

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: شاید بتوان بیمه‌های ویژه دندانپزشکی تعریف کرد. این بیمه‌ها بسیار ضروری هستند و می‌توان آنها را در سطح استانی ایجاد کرد.