الزام آگاهی اصناف از قوانین مبارزه با پولشویی

الزام آگاهی اصناف از قوانین مبارزه با پولشویی عضو هیأت رییسه اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان گفت: آگاهی و شناخت متصدیان و شاغلان از قوانین مبارزه با پولشویی در صنوف مشمول، بسیار حایز اهمیت است و همه صنوف مشمول باید از آن اطلاع داشته باشند. ناصرفخاریان در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با […]

الزام آگاهی اصناف از قوانین مبارزه با پولشویی

عضو هیأت رییسه اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان گفت: آگاهی و شناخت متصدیان و شاغلان از قوانین مبارزه با پولشویی در صنوف مشمول، بسیار حایز اهمیت است و همه صنوف مشمول باید از آن اطلاع داشته باشند.

ناصرفخاریان در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران با نشر اطلاعیه دستورالعمل قانون مبارزه با پولشویی در حوزه اصناف اظهارکرد: متصدیان، مباشرین و تمام کارکنان واحدهای صنفی مشاوران املاک و خودرو‌، طلا و جواهرفروشان‌، فروشندگان فرش‌های دستباف و عتیقه‌جات ملزم به کسب اطلاعات و آشنایی با ضوابط و مقررات موضوع قانون مبارزه با پولشویی در شاخص‌های مرتبط به ارزیابی‌‌ها هستند.

وی تصریح‌کرد: ابراز بی‌اطلاعی به ارزیابان استانی و کشوری مانع از اعمال قانون نخواهد شد و ضرورت آگاهی و شرکت در دوره‌های آموزشی و اخذ گواهینامه پایان دوره حایز اهمیت است.

 

فخاریان در خصوص معاملات مشکوک نیز ثبت و گزارش این‌گونه معاملات را الزامی دانست.