احیای فرودگاههای متروک به کمک هواپیماهای جدید رییس کمیسیون عمران مجلس، از کاهش عمر ناوگان هوایی کشور با ورود دو هواپیمای جدید ای.تی.آر به کشور خبر داد و گفت: کاهش تأخیرهای پروازی و همچنین احیای ایرلاینهای ورشکسته با ورود این هواپیماها ممکن میشود. به گزارش خانهملت، محمدرضارضایی با انتقاد از عمر بالای ۲۳ سال […]
احیای فرودگاههای متروک به کمک هواپیماهای جدید
رییس کمیسیون عمران مجلس، از کاهش عمر ناوگان هوایی کشور با ورود دو هواپیمای جدید ای.تی.آر به کشور خبر داد و گفت: کاهش تأخیرهای پروازی و همچنین احیای ایرلاینهای ورشکسته با ورود این هواپیماها ممکن میشود.
به گزارش خانهملت، محمدرضارضایی با انتقاد از عمر بالای ۲۳ سال ناوگان هوایی کشور، گفت: خرید دو فروند هواپیمای جدید ای.تی.آر دیگر و افزوده شدن آن به ناوگان هوایی میتواند به بهبود وضعیت این ناوگان کمک کند.
رییس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه کهنه و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل هوایی در کشور به تأخیرهای پیدرپی پروازها منجر شده است، افزود: با خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان هوایی بسیاری از تأخیرها کاهش یافته و رضایتمندی بیشتری از آن صورت خواهد گرفت.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تأخیرهای پروازی در ایران بیش از حد استاندارد است، تصریحکرد: متأسفانه فرسودگی ناوگان هوایی کشور نیز با کشورهای دیگر که نهایت عمر ناوگان هوایی آنها ۱۳ سال است، قابل قیاس نیست.
انتقاد از زیاد بودن ایرلاینها در کشور
رضایی با انتقاد از زیاد بودن ایرلاینها در کشور، گفت: زیاد بودن ایرلاینها و همچنین وجود هواپیماهای فرسوده در آنها از نقاط ضعفی است که اجازه رشد و نمو از صنعت هوانوردی کشور را سلب کرده است از این رو لازم است ادغام ایرلاینها با هدف بهبود شرایط پیش رو صورت بگیرد.
وی با تأکید بر ضرورت افزایش کیفیت و کمیت هواپیماها در کشور، افزود: در صورتیکه ایرلاینها به تعداد محدودتری باشند و دقت و نظارت بیشتری بر آنها حاکم باشد بهطور حتم عملکرد بهتری از ناوگان هوایی کشور را شاهد خواهیم بود.
رضایی با بیان اینکه هواپیماهای خریداری شده میتوانند بسیاری از فرودگاههای متروک شده کشور را احیا کنند، تصریحکرد: ۵۰ فرودگاه کشور عملیات پرواز ندارند، ولی هزینه زیادی برای نگهداری آنها میدهیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین با اشاره منابع مالی خرید هواپیماهای مذکور، تصریحکرد: ۱۵ درصد از هزینه خرید این هواپیماها به صورت نقد از صندوق توسعه ملی به صورت نقد پرداخت شده و مابقی به صورت فاینانس تأمین شده است.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زمینگیر شدن برخی ایرلاینها، گفت: افزایش هواپیماها میتواند مشکلات مالی بسیاری از ایرلاینهای بزرگ را برطرف کند از این رو باید خرید هواپیما علاوه بر نوسازی ناوگان هوایی کشور با هدف احیای ایرلاینها در دستور کار باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.