رفع مشکلات نظارتی با قیمت‌گذاری کالا در مرحله تولید

رییس اتاق اصناف اصفهان مطرح‌کرد رفع مشکلات نظارتی با قیمت‌گذاری کالا در مرحله تولید رییس اتاق اصناف اصفهان معتقد است: قیمت‌گذاری آنالیز شده در مقطع تولید، کار راحت‌تری نسبت به درج قیمت روی کالا و تخفیف به فروشندگان است، چرا که بحث نظارتی مشکل‌تر از کنترل قیمت در مرحله تولید است. رسول‌جهانگیری در گفت‌و‌گو با […]

رییس اتاق اصناف اصفهان مطرح‌کرد

رفع مشکلات نظارتی با قیمت‌گذاری کالا در مرحله تولید

رییس اتاق اصناف اصفهان معتقد است: قیمت‌گذاری آنالیز شده در مقطع تولید، کار راحت‌تری نسبت به درج قیمت روی کالا و تخفیف به فروشندگان است، چرا که بحث نظارتی مشکل‌تر از کنترل قیمت در مرحله تولید است.

رسول‌جهانگیری در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، در مورد بحث قیمت‌گذاری توسط اصناف اظهارکرد: مصوبه هیأت عالی نظارت در خصوص قیمت‌گذاری کالا‌ها توسط اصناف هنوز عملی نشده است، اما فکر می‌کنم اگر قیمت‌گذاری از مرحله اول و در کارخانه یا تولیدی گذاشته شود، دیگر اصناف دچار مشکلات نظارتی و چنین مواردی نخواهد بود.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر برخی کالا‌ها با تخفیف ۵۰ درصدی نسبت به قیمت‌های درج شده بر روی کالا، به فروشندگان می‌رسد اما برخی مغازه‌داران کالا‌ها را با تخفیف و برخی نیز با همان قیمت روی کالا، اجناس را به فروش می‌رسانند. ‌اعتقادم بر این است که اگر در همان مرحله نخست قیمت کارشناسی شده و واقعی در مقطع تولید و با در نظر گرفتن تخفیف‌ برای فروشنده، روی کالا درج شود، شرایط به نسبت راحت‌تر و فارغ از مشکلات نظارتی خواهد بود.

 

جهانگیری در پایان به آنالیز قیمت اشاره ‌کرد و گفت: اگر قیمت‌ها بدون آنالیز و با اختلاف قیمت روی کالا درج شود، وارد موضوع نظارت و قیمت‌های مختلف روی اتیکت در فروشگاه‌ها خواهد شد و دیگر نیازی به تخفیف‌های متفاوت به فروشنده ‌و خریدار نخواهد بود.