راه‌اندازی سامانه مشاوره صنعتی و ارتقای فناوری در فضای مجازی

راه‌اندازی سامانه مشاوره صنعتی و ارتقای فناوری در فضای مجازی مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان تهران گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند در مشاوره به بخش‌های صنعتی برای ارتقا فناوری و عارضه‌یابی در این بخش‌ها نقش مؤثری ایفا کنند. به گزارش مهر، شاپورقنبری در مراسم رونمایی از سامانه مصاف (مشاوره صنعتی و ارتقای فناوری) گفت: صنایع کوچک و متوسط […]

راه‌اندازی سامانه مشاوره صنعتی و ارتقای فناوری در فضای مجازی

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان تهران گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند در مشاوره به بخش‌های صنعتی برای ارتقا فناوری و عارضه‌یابی در این بخش‌ها نقش مؤثری ایفا کنند.

به گزارش مهر، شاپورقنبری در مراسم رونمایی از سامانه مصاف (مشاوره صنعتی و ارتقای فناوری) گفت: صنایع کوچک و متوسط حلقه واسط صنایع خرد و بزرگ هستند. از این رو باید برای آنها اهمیت قائل شد.

وی با بیان این‌که در ساختار صنعت کشورهای توسعه‌یافته، صنایع متوسط وضعیت ماکزیمم دارند، خاطرنشان کرد: هنوز ساختار این صنایع در کشور ما به خوبی شکل نگرفته و وضعیتی مینیموم دارد.

قنبری با بیان این‌که دانشگاه‌ها می‌توانند در مشاوره به بخش‌های صنعتی نقش مهمی ایفا کنند، تصریح‌کرد: بخش‌های صنعتی معمولاً به مشاوره‌ها اعتمادی ندارند اما اگر دانشگاه بتواند مشاوره خوبی به بخش‌های صنعتی ارایه کند مشکلات شرکت‌ها برطرف خواهد شد.

وی با بیان این‌که تاکنون واحدهای صنعتی به کلینیک‌های صنعتی برای دریافت مشاوره اعتماد لازم را نداشته‌اند، گفت: اکنون شاهد رونمایی از سامانه‌ای هستیم که به واحدهای صنعتی در بستر فضای مجازی مشاوره صنعتی ارایه می‌کند.

مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان تهران با بیان این‌که بدین واسطه فناوری واحدهای صنعتی نیز ارتقا می‌یابد، خاطرنشان‌کرد: صنایع باید برای توسعه خود از فناوری‌های روز بهره بگیرند.

 

به گفته وی تا قبل از راه‌اندازی این سامانه کلینیک‌های صنعتی شهرک‌های صنعتی با احداث مراکز کسب و کار در ۴ شهرک عباس‌آباد، نصیرآباد، شمس‌آباد و پایتخت موضوع عارضه‌یابی در واحدهای صنعتی را پیگیری می‌کردند که البته هنوز نیز در آنجا این اقدام انجام می‌شود.