اعتراض مردم فرصت است

روحانی در دیدار رؤسای کمیسیون‌های مجلس اعتراض مردم فرصت است رییس‌جمهور با بیان این‌که دشمنان از عظمت ملت ایران و موفقیت‌ها و پیشرفت کشور عصبانی‌ هستند، گفت: برخی گفتند مشکلات را به داخل ایران می‌کشانیم؛ ملت و مسؤولان پاسخ آنها را می‌دهند. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌حسن‌روحانی در جلسه‌ای با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، […]

روحانی در دیدار رؤسای کمیسیون‌های مجلس

اعتراض مردم فرصت است

رییس‌جمهور با بیان این‌که دشمنان از عظمت ملت ایران و موفقیت‌ها و پیشرفت کشور عصبانی‌ هستند، گفت: برخی گفتند مشکلات را به داخل ایران می‌کشانیم؛ ملت و مسؤولان پاسخ آنها را می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌حسن‌روحانی در جلسه‌ای با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان ضرورت تداوم جلسات مشترک با رؤسای کمیسیون‌های مجلس و اهمیت این نشست‌ها در هماهنگی نزدیکتر میان دولت و مجلس، به موضوع حوادث چند روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: طی چند ماه گذشته ما یک انتخابات بسیار شکوهمند و شاید رقابتی‌‌ترین انتخابات را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم.

روحانی افزود: حضور و مشارکت گسترده مردم در سراسر کشور در این انتخابات که حتی با یک مسأله امنیتی و یا نزاع و برخوردی میان مردم مواجه نبود، بسیار چشمگیر بود و گروه‌های حاضر در جامعه هر کدام نظر خودشان را می‌گفتند. این روند و برگزاری یک انتخابات عظیم و پرشکوه و با حضور گسترده مردم، پیروزی بزرگی برای ملت و انقلاب و کشور بعد از حدود ۳۹ سال بود.

رییس‌جمهور با بیان برخی توطئه‌ها که در ذهن بعضی دشمنان به‌ویژه در مسأله بروز اختلاف میان نیرو‌ها وجود داشت، گفت: بعد از انتخابات، یک انتظارات و هوس‌هایی یا یک تفکراتی در ذهن دشمنان ما بود که شرایط اینگونه و یا آن‌گونه خواهد شد و اختلاف ایجاد می‌شود اما شما دیدید یک مراسم بسیار خوب و شکوهمند برای تنفیذ و مراسم بسیار شکوهمند و بی‌سابقه نیز برای تحلیف شکل گرفت که در آن هیأت‌هایی از ۱۱۰ کشور جهان شرکت داشتند که در برخی از این هیأت ‌ها ۳ تا ۴ وزیر نیز حضور داشتند.

روحانی اظهارداشت: بعضی‌ها از اینها فکر می‌کردند روابط ۳ قوه، روابطی گسسته، با فاصله و اختلاف می‌شود اما بحمدا… این روابط حتی در مقایسه با دولت یازدهم بهتر و نزدیک‌تر شد که در رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزرا تبلور یافت. آن جلسه رأی اعتماد بسیار شکوهمند و کم‌نظیر بود. مجلس حرف خودش را با کمال احترام، رعایت قانون و بهتر از هر زمان دیگر زد. تحمل اینها و دیدن این میزان از وحدت و اتحاد، برای مخالفین و دشمنان نظام آسان نبود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که وحدت و اتحاد نزدیک بین نیروهای مسلح و دولت و در مرحله بعد نیز موفقیت و پیروزی سیاسی بزرگ ملت ایران در دنیا، خوشایند دشمنان ما نبود، تصریح‌کرد: آمریکایی‌‌ها کمر بستند که برجام را از بین ببرند، با ملت ما مبارزه کنند و تحریم ایجاد کنند اما دنیا در برابر آمریکا ایستاد و در اولین گام شکست بزرگی خوردند.

روحانی با بیان این‌که البته موضوع برجام فراز و نشیب دارد، گفت: طبیعی و معلوم است موضوعی که یک طرف ما، قدرت‌های بزرگ هستند، مخصوصاً یکی از آن کشور‌ها آمریکاست که با ما دشمنی دارد، فراز و نشیب داشته باشد. به هر حال آمریکا شکست بزرگی در برابر متحدینش و حتی اروپا متحمل شد. فقط یکی دو کشور و یک رژیم منفور غاصب از آمریکا حمایت کردند و همه دنیا در برابر این کشور ایستاد. این یک پیروزی بزرگ و عظیم و بین‌المللی برای همه ما بود و دنیا هم این پیروزی را دید.

رییس‌جمهور اظهارداشت: مسأله بعدی موفقیتی بود که برای ثبات و امنیت منطقه و برای از بین بردن تروریسم به دست آوردیم. هیچ‌کس تردید ندارد که ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه، نقش مهم و اساسی داشته است. امروز هم برای صلح، آینده سوریه، ثبات بیش‌تر عراق، ثبات بیش‌تر در لبنان و برای دفاع از مظلومین، همه جا ایران نقش مثبت دارد.

روحانی با بیان این‌که مجموعه اینها برای دشمنان ایران سخت بود، تصریح‌کرد: می‌گفتند که شاید همه اینها هست، ‌ولی کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی دچار شکست می‌شود. شما نمایندگان و رؤسای کمیسیون‌های مجلس مطلع هستید، شرایط ما از شرایط متوسط دنیا بهتر است. چرا نباید بگوییم؛ وضع اقتصادی ما از وضع اقتصادی متوسط دنیا بهتر است.

رییس‌جمهور خاطرنشان‌کرد: امسال رشد اقتصادی ما در ۶ ماهه اول، ۶ درصد است. تمام کشور‌ها به‌طور متوسط رشد اقتصادی‌شان دو الی ۳ درصد است. رشد اقتصادی ما از متوسط دنیا بهتر است و ما پیش رفتیم. ما ۷۰۰ هزار شغل درست کردیم. نتیجه در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال، گواه یک کار عظیم است؛ ۷۰۰ هزار شغل درست کردن، مگر کار کمی است؟

روحانی ادامه‌داد: چند تا کشور می‌توانند در سال ۷۰۰ هزار شغل درست کنند؟ تعداد انگشت‌شماری هستند. اما ما این کار را کردیم. کشوری هستیم که حقوق ثابت کارگر، کارمند و مستمری‌بگیر ما از تورم سالانه بالاتر است. یعنی هر سال افزایش حقوقی که داریم، با تورم سال یا معادل است یا بالاتر است. این کار بسیار عظیم و بزرگی است.

رییس‌جمهور گفت: دهک‌های بسیار پایین و مستضعف ما که مستمری آنها امسال، یعنی در ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به‌طور متوسط بیش از ۳ برابر شده است. کجا داریم؟ در کدام کشور که اقشار سطح پایین جامعه آن ۸ الی ۱۰ میلیون نفر است، مستمری این افراد در طول یکسال نسبت به سال گذشته به‌طور متوسط بالای ۳ برابر شده است. ما کار عظیمی کردیم.

روحانی اضافه‌کرد: وضع روستاهای ما از لحاظ برق، آب، گاز و بهداشت را با ۵ الی ۱۰ سال پیش مقایسه کنید تا ببینید که تحول بسیار بزرگی رخ داده است. در کشاورزی، یک رشد کم‌سابقه‌ای داشتیم. در تولید گندم، دانه‌های روغنی، شکر و سایر محصولات پیشرفت کردیم. پیشرفت قابل ملاحظه‌ای هم داشتیم.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که در بحث اشتغال هنوز تا زمانی که مشکل بیکاری را حل کنیم، فاصله داریم، گفت: مردم مشکلات دارند. طبیعی است، باید این مشکلات را حل و فصل کنیم. بنابراین یک عده اعتراض یا انتقاد دارند. به حق انتقاد دارند، منتها باید طریق و مسیر درست و قانونی را برای بیان انتقاد انتخاب کنند. یک عده‌ای در این وسط آمدند دارند با تحریک دیگران سوء‌استفاده می‌کنند. آن هم معلوم است که برای چیست؟

روحانی با بیان این‌که بهترین پاسخ در برابر اینگونه حوادث، چه مشکلات و چه اینگونه مسایل وحدت ملی ما است، اضافه‌کرد: اولین مصداق وحدت هم وحدت مسؤولین است. یعنی مجلس، دولت، قوه قضاییه، نیروهای مسلح و همه افرادی که در این کشور مسؤولیت دارند، همه باید کنار هم قرار بگیرند و متحد و یکصدا شوند.

 

روحانی تصریح‌کرد: اگر همه با هم شویم من تردید ندارم مردم از ما حمایت می‌کنند؛ مردم ۸۰ میلیون جمعیت است که اگر روزی لازم باشد این مردم در روزهای آینده بیایند و از نظام حمایت کنند خواهید دید که چه جمعیت میلیونی در خیابان خواهد آمد، معلوم است اینها به معنای مردم نیستند اما این هم معنایش این نیست که ما نسبت به صدای انتقاد و اعتراض بی‌توجه باشیم و گوش نکنیم بلکه باید گوش کنیم و این را به یک فرصت تبدیل کنیم. ببینیم مسأله و راه‌حل آن چیست؟ دنبال آن راه‌حل بگردیم و حل و فصل کنیم.