شفاف‌سازی فعالیت‌های مناطق آزاد با اطلاع‌رسانی از مناقصه‌مزایده‌ها

  مدیر روابط عمومی شورای عالی مناطق آزاد با تأکید بر هم‌افزایی و هم راستایی فعالیت روابط عمومی‌های مناطق آزاد کشور، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، چارچوب‌های هدفمند و رسانه‌ای در مناطق آزاد تدوین شده است. درنا کسرایی در سومین نشست کمیته راهبردی رسانه در مناطق آزاد کشور با بیان این‌که نگرش روابط عمومی‌های مناطق آزاد باید […]

 

مدیر روابط عمومی شورای عالی مناطق آزاد با تأکید بر هم‌افزایی و هم راستایی فعالیت روابط عمومی‌های مناطق آزاد کشور، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، چارچوب‌های هدفمند و رسانه‌ای در مناطق آزاد تدوین شده است.

درنا کسرایی در سومین نشست کمیته راهبردی رسانه در مناطق آزاد کشور با بیان این‌که نگرش روابط عمومی‌های مناطق آزاد باید بر مبنای جریان‌سازی خبری و افزایش تعامل با رسانه‌های سراسری باشد، بر ضرورت اطلاع‌رسانی سریع فعالیت‌ها، اقدامات، گزارش عملکرد، انتشار آگهی‌ها، مناقصات و مزایده‌ها در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌ها در مناطق آزاد تأکید کرد.

همچنین اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این جلسه به استفاده از ظرفیت تمام رسانه‌ها برای آگاهی بخشی بیش‌تر جامعه از توانمندی‌‌ها و امکانات مناطق آزاد اشاره و بر توجه بیش‌تر همکاری‌های رسانه‌ای در این مناطق تأکید کرد.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت رویه رسانه‌ای در این مناطق گفت: برای اصلاح نظام برنامه‌ریزی چاره‌ای جز ورود به برنامه‌ها نداریم و باید خود را در شرایط موجود مورد سنجش قرار دهیم.

ترکان استفاده از برخی واژه‌ها نظیر «دروازه واردات»، «حیاط خلوت برخی‌ها»، «افزایش قاچاق» و امثال آن درباره مناطق آزاد در برخی رسانه‌ها را نادرست و نشانه نداشتن اطلاعات کافی از قوانین ‌و مقررات این مناطق خواند.

مشاور رییس‌جمهوری تأکید ‌کرد: این مطالب در شرایطی منتشر می‌شود که تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و قانون‌گذار در مناطق آزاد مانند گمرک، استاندارد و مرزبانی حضور دارند و طرح این موضوعات نمی‌تواند صحت داشته باشد.

ترکان اظهار ‌داشت: باید به دنبال راهکار‌ها و مقابله با اتهام‌‌ها باشیم و از طرفی برای رفع اشکالات موجود در مناطق آزاد کشور تلاش کنیم.

 

وی همچنین بر ضرورت آماده‌سازی گزارش عملکرد ۳ ساله مدیران عامل مناطق آزاد کشور برای ارایه به رییس‌جمهوری تأکید کرد.