وضعیت دانشجویان بازداشت شده در تجمعات اخیر

وضعیت دانشجویان بازداشت شده در تجمعات اخیر وزیر علوم از آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشتی در تجمعات اخیر خبر داد و گفت: تاکنون آماری از دانشجویان بازداشت شده در بیرون از محیط دانشگاه‌ها به وزارت علوم نرسیده است. به گزارش ایسنا، غلامی در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی کشور […]

وضعیت دانشجویان بازداشت شده در تجمعات اخیر

وزیر علوم از آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشتی در تجمعات اخیر خبر داد و گفت: تاکنون آماری از دانشجویان بازداشت شده در بیرون از محیط دانشگاه‌ها به وزارت علوم نرسیده است.

به گزارش ایسنا، غلامی در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و دومین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، با تأکید بر این‌که هیچ تحرکی از سوی دانشگاه‌ها برای ورود به تجمعات روزهای اخیر صورت نگرفت، گفت: در روز اول تعدادی از معترضین وارد دانشگاه تهران شدند که این تعداد نیز توسط خود دانشجویان در پشت نرده‌های دانشگاه نگه داشته شدند و بعداً موضوعات آنها حل شد.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که اطلاع دقیقی از دانشجویان بازداشتی نداریم، گفت: تعدادی از دانشجویان در پی تجمعات بازداشت شده بودند که با دخالت بنده و رییس دانشگاه تهران این افراد آزاد شدند، اما اگر در سطح خیابان‌‌ها دانشجویی دستگیر شده باشد، هنوز آماری به وزارت علوم نرسیده و در جریان آن نیستیم.

دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران آزاد می‌شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تأکید بر این‌که تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در تجمعات اخیر بازداشت شده‌اند، گفت: تمامی این دانشجویان به زودی و قبل از شروع امتحانات پایان ترم آزاد خواهند شد.

غفاری با اعلام این مطلب اظهارکرد: در اعتراضات اخیر فقط دانشگاه تهران درگیر یک‌سری اعتراضات از سوی دانشجویان شد و دانشجویان در تجمعات خود مطالباتی داشتند و نکاتی را مطرح کردند؛ اما در داخل دانشگاه حادثه یا مورد خاصی برای دانشجویان اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه تصریح‌کرد: اعتراضات اخیری که در دانشگاه تهران اتفاق افتاد، مسایلی بود که از بیرون از دانشگاه وارد دانشگاه شد و این مطالبات در بیرون دانشگاه رقم خورده بود. اینطور نیست که از درون دانشگاه به بیرون منتقل شده باشد و به جز دانشگاه تهران، سایر دانشگاه‌ها نیز ورودی به این مسایل نداشته‌اند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تأکید بر این‌که تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در تجمعات اخیر بازداشت شدند، گفت: آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان نداریم. البته به نظر می‌رسد تعداد افراد بازداشت شده زیاد نباشد، ولی پیگیری می‌کنیم این دانشجویان بازداشت شده نیز هر چه سریعتر و قبل از شروع امتحانات پایان ترم آزاد شوند.