برگزاری نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی

با هدف تبادل‌نظر سیاست‌گذاران بخش دولتی و پژوهشگران حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد برگزاری نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی مدیر گروه پژوهش‌های فناوری و نوآوری مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی از برگزاری نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با هدف تبادل‌ نظر سیاست‌گذاران بخش دولتی و پژوهشگران حوزه‌های مختلف در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه […]

با هدف تبادل‌نظر سیاست‌گذاران بخش دولتی و پژوهشگران حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی

مدیر گروه پژوهش‌های فناوری و نوآوری مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی از برگزاری نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با هدف تبادل‌ نظر سیاست‌گذاران بخش دولتی و پژوهشگران حوزه‌های مختلف در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش شاتا، علی‌سلیم از برگزاری نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با هدف تبادل‌نظر سیاست‌گذاران بخش دولتی و پژوهشگران حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت دولتی، اقتصاد، سیاست‌گذاری عمومی، علوم سیاسی، حقوق و… در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه امسال در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما خبر داد.

دبیر کمیته علمی-تخصصی صنعت ‌و تجارت کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی گفت: کنفرانس یاد شده با محوریت و پژوهشکده علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر نهادهای کلیدی کشور و با حضور مسؤولان عالیرتبه و اندیشمندان این حوزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تجربه سیاست‌گذاری در ایران با موفقیت‌ها و چالش‌های همراه بوده است، افزود: به اشتراک‌گذاری این تجارب و برخورداری از دستاوردهای علمی جدید در این حوزه، زمینه ارتقای شرایط سیاست‌گذاری، را فراهم می‌کند.

سلیم گفت: بررسی موردی برخی از سیاست‌های تجربه‌شده در سال‌های اخیر، به سیاست‌گذار این امکان را می‌دهد که نظرات خبرگان آن حوزه را دریافت و در تصمیم‌گیری‌های آتی بهره‌برداری لازم را ببرد.

وی از مهم‌ترین محورهای این کنفرانس را موضوع حکمرانی و سیاست‌گذاری در بخش صنعت و تجارت که مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی برگزارکننده آن است خواند و افزود: در این محور که مشتمل بر ۳ سخنرانی کلیدی در ۳ حوزه مهم راهبردهای توسعه صنعتی کشور، سیاست تجاری و سیاست‌های مدیریت بازار است، به موفقیت و شکست‌های دولت در این زمینه‌ها پرداخته خواهد شد.

مدیر گروه پژوهش‌های فناوری و نوآوری مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ادامه‌داد: علاوه بر این سخنرانی‌‌ها که بخشی از نتایج پژوهش‌های صورت گرفته توسط مؤسسه در دو سال گذشته بوده است؛ پنلی با موضوع «انسجام‌بخشی به سیاست‌های صنعتی و تجاری در راستای توسعه صنایع صادرات‌گرا» با حضور اندیشمندان و مسؤولان حوزه صنعت و تجارت برگزار می‌شود.

 

وی گفت: در این پنل چالش‌‌ها و محدودیت‌های توسعه صادرات صنعتی کشور، تبعات سیاست‌های تجاری موجود بر ارتقای رقابت‌پذیری صنایع کشور و مؤلفه‌های پیشنهادی جهت انسجام سیاست‌های صنعتی-تجاری جهت تحرک‌بخشی به صادرات محصولات صنعتی؛ بررسی خواهد شد.