۱۵۰ بنگاه را به مزایده خواهیم گذاشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد ۱۵۰ بنگاه را به مزایده خواهیم گذاشت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سوددهی و بهبود وضعیت شرکت‌های شستا گفت: شستا روش غلطی بود که به صندوق‌‌ها تحمیل شد و در ازای بدهی‌ها، شرکت‌ها را به صندوق‌‌ها داده‌اند. به گزارش مناقصه‌مزایده علی‌ربیعی اظهارکرد: ۸۰ درصد سود […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

۱۵۰ بنگاه را به مزایده خواهیم گذاشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سوددهی و بهبود وضعیت شرکت‌های شستا گفت: شستا روش غلطی بود که به صندوق‌‌ها تحمیل شد و در ازای بدهی‌ها، شرکت‌ها را به صندوق‌‌ها داده‌اند.

به گزارش مناقصه‌مزایده علی‌ربیعی اظهارکرد: ۸۰ درصد سود ما از طریق سرمایه‌گذاری‌های ماست که با عقلانیت انجام شد.

وی افزود: سعی می‌کنیم از بنگاهداری خارج شویم و ۱۵۰ بنگاه را به مزایده خواهیم گذاشت و در جاهایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که سودده باشد.

وزیر تعاون ادامه‌داد: در صندوق کشوری در زمانی که مسؤولیت وزارت را پذیرفتم ۸۰۰ میلیارد تومان سود داشت و اکنون این رقم به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید، بدون این‌که یک ریال سرمایه افزایش یافته باشد.

ربیعی تأکیدکرد: صندوق‌‌ها نباید بنگاهداری کنند و نباید رقیب بخش خصوصی شوند.

وی با بیان این‌که امسال دو هدف عمده را در سیاست‌گذاری خود در نظر گرفتیم که تا پایان دولت دوازدهم باید اجرایی شود که در گام نخست از بودجه سال ۱۳۹۷ آغاز شد، گفت: با توجه به این‌که این دو مسأله رفع فقر و ایجاد اشتغال با وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرتبط است بودجه بیش‌تری برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است.

ربیعی با تأکید بر این‌که برنامه ما به ایجاد اشتغال منتهی خواهد شد، افزود: برنامه بسیار منظم در حوزه مبارزه با فقر و ایجاد اشتغال داریم.

وی با بیان این‌که هرگز توسعه را به قیمت له شدن فقرا نمی‌خواهیم، اضافه‌کرد: برنامه ما اشتغال فراگیر ضد فقر است و هدف ما رشد و توسعه به هر قیمت و بدون توجه به رفع فقر نیست.

 

ربیعی با اشاره به این‌که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ رقم جمعیت فعال کشورمان به‌طور بی‌سابقه به میزان ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافت، گفت: هر میزان شغل ایجاد کنیم تعدادی بیکار ثابت می‌مانند.