منفعت سرخابی‌ها از عدم واگذاری به بخش خصوصی؟!

وقتی تیم‌های دولتی بالانشینان لیگ برتر هستند منفعت سرخابی‌ها از عدم واگذاری به بخش خصوصی؟! با اتفاقات دو فصل اخیر، شاید دیگر کسی پیگیر پرونده خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال نباشد. به گزارش وب‌سایت نود، زمانی بحث خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس هر چند ماه یک‌بار مطرح می‌شد. هر زمان این دو تیم نتیجه نمی‌گرفتند […]

وقتی تیم‌های دولتی بالانشینان لیگ برتر هستند

منفعت سرخابی‌ها از عدم واگذاری به بخش خصوصی؟!

با اتفاقات دو فصل اخیر، شاید دیگر کسی پیگیر پرونده خصوصی شدن پرسپولیس و استقلال نباشد.

به گزارش وب‌سایت نود، زمانی بحث خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس هر چند ماه یک‌بار مطرح می‌شد. هر زمان این دو تیم نتیجه نمی‌گرفتند و یا شرایط نا‌به‌سامانی‌ داشتند، این جمله تکراری شنیده می‌شد: «مشکلات سرخابی‌‌ها تا زمانی که خصوصی نشوند، حل نمی‌شود». هر زمان بدهی‌های این تیم دو به محدوده قرمز می‌رسید و مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد باز هم جمله تکراری همین بود. در نهایت این جمله آنقدر در فوتبال ما تکرار شد که خصوصی بودن استقلال و پرسپولیس از حرف و شعار قرار شد عملی شود.

مزایده‌ای برگزار شد و همه آنهایی که خواهان خرید دو باشگاه بزرگ پایتخت بودن آمدند. البته تعداد خواهان مزایده از دو، ۳ نفر فراتر نرفت. پاکت‌ها تحویل داده شد و همه چیز به تأیید اهلیت موکول شد. اهلیتی که در نهایت تأیید نشد، حرف و حدیث و شایعات زیادی به‌وجود آورد و باعث شد تا بحث خصوصی شدن دو باشگاه به دست فراموشی سپرده شود تا امروز. مدتی است که جمله «مشکلات سرخابی‌‌ها تا زمانی که خصوصی نشوند، حل نمی‌شود» شنیده نشده. نه تنها از این راه‌حل همیشگی مدتهاست خبری نیست که مرور اتفاقات یکی، دو فصل اخیر لیگ برتر نشان می‌دهد که خصوصی شدن سرخابی‌‌ها نه تنها راه‌حل مشکل این دو تیم نیست بلکه می‌توانست به منزله پایان اقتدار آنها برای همیشه باشد.

نگاهی به جدول لیگ برتر بیندازید. ۸ تیم ابتدایی جدول دولتی هستند. از تیم‌های وزارت ورزش گرفته تا تیم‌های خودروسازی و دیگران. آنهایی هم که در نیمه پایین هستند مثل تراکتورسازی و سپاهان، جایگاه‌شان موقتی است و کسی انتظار سقوط آنها را نمی‌کشد. حالا به ۴ تیم انتهایی جدول با مالکان خصوصی نگاهی بیندازید. تیم‌هایی که نام سقوط‌کنندگان به احتمال زیاد از میان آنها بیرون خواهد آمد.

 

تیم‌های خصوصی لیگ برتر برخلاف آنچه گفته می‌شد نه تنها مشکلات استقلال و پرسپولیس را دارند که با مشکلات عدیده دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکلاتی که باعث می‌شود تا آنها برای باختن نیازی به آمدن داخل زمین و رویارویی با حریف نداشته باشند و قبل از سوت آغاز بازی به مالکان خصوصی‌شان باخته باشند. در فوتبالی که پرهزینه است و درآمدی هم ندارد، فقط افراد مشخصی به سمت خرید باشگاه‌ها رفته‌اند.