اطلاعیه شهرداری برای طرح جدید ترافیک ثبتنام طرح ترافیک ۹۷ انجام نمیشود سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیهای اعلام کرد: ثبتنام برای دریافت آرم طرح ترافیک سال ۹۷ انجام نخواهد شد. به گزارش مناقصهمزایده، در اطلاعیهای که از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک منتشر شده، با اشاره به سؤالات […]
اطلاعیه شهرداری برای طرح جدید ترافیک
ثبتنام طرح ترافیک ۹۷ انجام نمیشود
سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیهای اعلام کرد: ثبتنام برای دریافت آرم طرح ترافیک سال ۹۷ انجام نخواهد شد.
به گزارش مناقصهمزایده، در اطلاعیهای که از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک منتشر شده، با اشاره به سؤالات مکرر شهروندان درباره طرح ترافیک جدید و توقف ثبتنام آرمهای سابق، آمده است: لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای تغییر شیوه صدور اجازه ورود به محدودهها، در آستانه ارایه به شورای اسلامی شهر تهران برای بررسی و تصویب است.
این سازمان از عموم کارشناسان و صاحبنظران دعوت کرده است که با اطلاع کامل از ابعاد و جنبههای مختلف این طرح، نقدها و نظرات خود را برای اصلاح مشکلات احتمالی اجرای آن اعلام کنند.
در این اطلاعیه از همه اظهارنظرکنندگان خواسته شده است که به جای منافع شخصی و گروهی، منافع عموم مردم را مدنظر قرار دهند و کمک کنند که شرایطی عادلانهتر برای مردم تهران فراهم شود و به سمت شهری با ترافیک و آلودگی کمتر حرکت کنیم.
طرح ترافیک جدید باید به تصویب شورای شهر برسد
در همین ارتباط، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تأکید بر اینکه طرح ترافیک جدید در حال حاضر در حد پیشنهاد است و باید به تصویب شورای ترافیک برسد، گفت: بهتر است شهردار تهران پیش از آنکه این طرح را به شورای ترافیک ارسال کند برای تصویب به شورای شهر تهران بیاورد.
محمدعلیخانی در گفتوگو با ایسنا، در تشریح روند اجرایی شدن طرح ترافیک جدید در شهر تهران گفت: مدت زیادی است که در شهر تهران با محدودهای مواجه بودهایم به نام طرح ترافیک و طی سالهای گذشته نیز تنها تعرفه ورود به این محدوده تغییر میکرد و در حقیقت عوارض ورود به این محدوده سال به سال افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: از حدود ۳۸ سال پیش که برابر قانون این طرح اجرایی شد، در ابتدا ابزارهای جدید کنترل ترافیکی وجود نداشت؛ امروز نیز در دنیا روش کنترل ترافیک تغییر کرده است و اساساً چنین محدودههایی به این شکل در هیچ کجای دنیا وجود ندارد؛ از سوی دیگر آلودگی هوا در تهران منحصر به یک منطقه نیست و همه شهر با این مشکل مواجه است. بنابراین با گذشت این همه سال تمام کارشناسان اتفاق نظر دارند که طرح فعلی نیازمند بازنگری است.
وی ادامهداد: در طرح جدید با استفاده از دوربینها و تکنولوژی جدید برای کنترل ترافیک اقدام میشود البته پیشنهاداتی مطرح شده که باید مورد بررسی قرار بگیرد اما بیتردید در طرح جدید محدوده به این شکل کنترل نخواهد شد و مجوز طرح ترافیک هم معنی پیدا نمیکند.
رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح فعلی اشکالات اساسی دارد و عادلانه نیست، افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار مجوز صادر میشود اما بخش زیادی از شهروندان از این محدوده شهر محروم هستند، در حالیکه معابر شهر جزو مشاعات محسوب میشوند و همه مردم حق دارند از آنها استفاده کنند، لذا محدود کردن ورود به این طرح با صدور تعدادی مجوز صحیح نیست و اینکه افرادی انحصاراً مجوز را بخرند و بتوانند استفاده کنند، عادلانه نیست.
محدوده طرح ترافیک برچیده نمیشود
وی تأکیدکرد: محدوده طرح ترافیک قرار نیست برچیده شود اما زونبندی خواهد شد به شکلی که ۳ محدوده طرح ترافیک، زوج و فرد و رینگ سوم را خواهیم داشت که البته رینگ سوم پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران است تا در معابر خاص بتوانیم ترافیک را مدیریت کنیم.
علیخانی تصریحکرد: در حال حاضر فردی که میخواهد یک ساعت در محدوده تردد کند باید مجوز روزانه خریداری کند و حدود ۴۰ هزار تومان نیز پرداخت کند، در حالیکه فردی هم که از صبح تا شب در محدوده تردد میکند نیز باید همین مجوز روزانه را با مبلغ ۴۰ هزار تومان خریداری کند، به این ترتیب هردوی آنها یک میزان پرداخت میکنند که عادلانه نیست.
به گفته وی، در طرح جدید هزینه براساس پیمایش پرداخت میشود و فردی که میخواهد تنها برای رفتن به محل کار یک ساعت در محدوده تردد کند، عوارض کمتری پرداخت خواهد کرد.
عضو شورای شهر تهران افزود: رینگ سوم در خصوص معابر خاص همچون بزرگراهها و معابر پرتراکم ترافیک است که در ساعات پیک ترافیک مثل ۶ تا ۱۰ صبح تعرفه تردد با ساعات غیرپیک تفاوت خواهد داشت تا مراجعات کنترل شود که علاوه بر این، در روش جدید بحث خودروهای فرسوده را نیز میتوانیم کنترل کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که تعرفههای جدید چگونه خواهد بود، گفت: نرخها در حد پیشنهاد هستند لذا باید ابتدا طرح برای تصویب به شورا آورده شود و پس از بررسی پیشنهادات به شورای ترافیک ارسال شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.