افتتاح یک مسیر ریلی ۳۱ ساعته ظرف ماههای آینده چند روز پس از کلنگ زنی ساخت پل ریلی مشترک میان ایران و آذربایجان که شهر آستارا را به همسایه آذری خود متصل میکند، این بار خبر از راهاندازی یک مسیر ریلی جدید از بخش دیگری از خاک آذربایجان به سمت ایران مطرح شده است. […]
افتتاح یک مسیر ریلی ۳۱ ساعته ظرف ماههای آینده
چند روز پس از کلنگ زنی ساخت پل ریلی مشترک میان ایران و آذربایجان که شهر آستارا را به همسایه آذری خود متصل میکند، این بار خبر از راهاندازی یک مسیر ریلی جدید از بخش دیگری از خاک آذربایجان به سمت ایران مطرح شده است. مسیری که به توسعه سفرهای ریلی در این منطقه منجر خواهد شد.
به گزارش ایسنا، خط آهن جلفا که یکی از قدیمیترین خطوط ریلی ایران به حساب آمده و از چند دهه قبل به عنوان یکی از اصلیترین مسیرهای تردد میان تهران و شمال شرق کشور محسوب میشده، این بار نیز در آستانه ایفای یک نقش تاریخی قرار گرفته تا با تبدیل شدن به دومین نقطه اتصال ریلی ایران و آذربایجان، این بار در حوزه سفرهای ریلی نقش آفرینی کند.
این بار منطقه نخجوان که در دل ارمنستان قرار گرفته و البته جزیی از خاک آذربایجان به حساب میآید، بناست از طریق ریل به جلفای ایران رسیده و سپس از طریق خط ریلی مستقیم به شهر مشهد برسد. این مسیر که طول آن بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر تخمین زده میشود مسافران را پس از یک سفر ۳۱ ساعته به مقصد خواهد رساند.
با توجه به فراهم بودن مقدمات ابتدایی کار به نظر میرسد این خط ریلی در آینده نزدیک کار خود را آغاز کند. خبری که میر حسن موسوی – مدیرکل راهآهن آذربایجان – ارایه کرده و گفته است قطار مسافری در مسیر جمهوری خودمختار نخجوان – تبریز – مشهد تا ۳ ماه آینده آغاز بهکار خواهد کرد و بحث بر سر برنامه زمانی سیر قطار از نخجوان به مشهد و بالعکس، نحوه و تعرفه فروش بلیت این قطار و موضوع آمادهسازی ایستگاه جلفا به منظور بررسی گذرنامه و امور گمرکی نیز انجام شده و به پایان رسیده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.