نمایشگاه‌های بهاره تنها ۴ درصد از فروش را در اختیار دارند

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان  نمایشگاه‌های بهاره تنها ۴ درصد از فروش را در اختیار دارند رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان معتقد است که نمایشگاه‌های بهاره در صورت داشتن مجوز‌ برگزاری از سوی اتاق‌های اصناف، کمک زیادی به تولیدی‌‌ها می‌کند. همچنین موجب می‌شود نقدینگی آنها بالا برود و هزینه‌های کارگرانشان را در روزهای آخر سال بپردازند. مجتبی‌درودیان‌نقوسیان […]

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان

 نمایشگاه‌های بهاره تنها ۴ درصد از فروش را در اختیار دارند

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان معتقد است که نمایشگاه‌های بهاره در صورت داشتن مجوز‌ برگزاری از سوی اتاق‌های اصناف، کمک زیادی به تولیدی‌‌ها می‌کند. همچنین موجب می‌شود نقدینگی آنها بالا برود و هزینه‌های کارگرانشان را در روزهای آخر سال بپردازند.

مجتبی‌درودیان‌نقوسیان در گفت‌و‌گو با ‌پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: دستورالعملی هر ساله در مورد برگزاری نمایشگاه داده می‌شود که بعضی با برگزاری آن مخالف هستند و عده‌ای هم موافق این اتفاق هستند، اما واقعیت این است که نمایشگاه‌های بهاره مخاطب خاص خودش را دارد و فقط اقشار‌ متوسط جامعه برای خرید کالا به آنها مراجعه می‌کنند.

وی ادامه‌داد: از طرفی قیمت کالا در نمایشگاه‌های بهاره بین ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از قیمت‌های بازار است؛ چون تولیدکننده کالایش را مستقیم به فروش می‌رساند. سود تولیدکنندگان هم از فروش در این ایام ناچیز است اما موجب افزایش نقدینگی می‌شود و کمک زیادی به چرخه تولید می‌کند. این پول نقد صرف حقوق کارگران می‌شود و جلوی تعطیلی تولیدی‌‌ها در روزهای پایان سال را می‌گیرد.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان گفت: ‌طبق آمار تنها ۴ درصد از سهم فروش پایانی سال در کل کشور در اختیار این نمایشگاه‌ها است؛ آماری بسیار ناچیز که نمی‌تواند لطمه‌ای به چرخه فروش وارد کند. سهم فروش در این نمایشگاه‌ها کم است اما به علت فروش مستقیم با قیمت مناسب موجب تأمین نقدینگی می‌شود.

 

درودیان تصریح‌کرد: واحدهای صنفی هم باید برای روزهای پایانی سال، فروش فوق‌العاده در نظر بگیرند.