جعفرزاده ایمن آبادی:دولت به موضوع محصولات تراریخته هرچه سریع‌تر ورود کنند

  نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این‌که باید بررسی شود چرا محصولات ترایخته در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شده است، گفت: دولت در راستای بررسی محصولات تراریخته هرچه سریع‌تر ورود کنند و اگر در بررسی‌ها مضربودن محصولات تراریخته به اثبات رسید باید اعلام رسمی ‌شود. به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی […]

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان این‌که باید بررسی شود چرا محصولات ترایخته در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شده است، گفت: دولت در راستای بررسی محصولات تراریخته هرچه سریع‌تر ورود کنند و اگر در بررسی‌ها مضربودن محصولات تراریخته به اثبات رسید باید اعلام رسمی ‌شود.

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره وضعیت محصولات تراریخته گفت: این موضوع که چرا بسیاری از کشورهای جهان مصرف محصولات تراریخته را ممنوع می‌کند باید بررسی شود و به همین علت باید وضعیت محصولات تراریخته با نگاه کارشناسی بررسی و پس از اثبات سلامت برای آحاد مردم اطلاع‌رسانی شود.

 دولت به موضوع بررسی محصولات تراریخته هرچه سریع‌تر ورود کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم از بنده به عنوان وکلای بهارستان سؤال می‌کنند، چرا محصولات تراریخته در برخی از کشور‌ها ممنوع است، یادآور شد: با توجه به اخباری که دریافت می‌شود محصولات تراریخته مضر است و باید برای حفظ سلامت بهداشت مردم از توزیع آن جلوگیری شود، بنابراین باید دولت در راستای بررسی محصولات تراریخته هرچه سریع‌تر ورود کنند و اگر در بررسی‌ها مضربودن محصولات تراریخته به اثبات رسید باید اعلام رسمی ‌شود.

وی درباره گران شدن برنج ایرانی نیز، خاطرنشان کرد: گران کردن غیرطبیعی برنج نشانه مافیای برنج است و این درحالی است مافیای برنج می‌خواهد برنج ارزان قیمت وارداتی را جایگزین برنج داخلی بکند.

 جعفرزاده ایمن‌آبادی، ادامه داد: ما قبول داریم هزینه تولید در صنعت کشاورزی بالاست، اما افزایش نرخ برنج مشکوک و غیرطبیعی است و از همین رو ما نمی‌گویم برنج ارزان یا گران شود؛ بلکه باید قیمت واقعی برنج توسط مجموعه قیمت گذاری تعیین شود.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، یادآور شد: برنج ایرانی با کیفیت، بهداشتی و برای سلامت انسان‌ها معضلی را ایجاد نمی‌کند، اما به‌طور مثال هنوز سلامت برنج هندی برای ما جای سؤال دارد.