الزام شهرداری تهران برای تعیین مکان یا مکان‌هایی برای اعتراضات و تجمعات قانونی

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد الزام شهرداری تهران برای تعیین مکان یا مکان‌هایی برای اعتراضات و تجمعات قانونی سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در جلسه شورای شهر تهران مصوب شد شهرداری تهران مکان یا مکان‌هایی را برای اعتراضات و تجمعات قانونی در شهر تهران طی بازه زمانی یک‌ماهه مشخص و اعلام […]

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد

الزام شهرداری تهران برای تعیین مکان یا مکان‌هایی برای اعتراضات و تجمعات قانونی

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در جلسه شورای شهر تهران مصوب شد شهرداری تهران مکان یا مکان‌هایی را برای اعتراضات و تجمعات قانونی در شهر تهران طی بازه زمانی یک‌ماهه مشخص و اعلام کند.

به گزارش مهر، علی‌اعطاء در حاشیه سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره مصوبات این جلسه در جمع خبرگزاران اظهارداشت: آخرین وضعیت عمارت مستوفی‌الممالک که مربوط به دوره قاجار می‌شود در جلسه مورد بررسی قرار گرفت چرا که این ملک وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه‌داد: خانه پدری تختی در معرض تخریب است و پیشنهاد داده شد با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این خانه به موزه تبدیل شود.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش ادامه‌داد: در این جلسه درباره زورخانه فولاد نیز مباحثی مطرح شد و مقرر شد این زورخانه نیز مورد توجه میراث فرهنگی قرار بگیرد.

اعطاء بیان‌داشت: در سی و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران الزام شهرداری تهران به ارایه برنامه عملیاتی در جهت ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای مطرح شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

وی بیان‌داشت: ۹۰۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران وجود دارد که ۳۰۰ هزار پارک حاشیه‌ای در معابر اصلی و ۶۰۰ هزار در معابر فرعی است.

وی بیان‌داشت: با ساماندهی پارک حاشیه‌ای شاهد کاهش آلودگی هوا در شهر تهران هستیم و در این بخش نیز باید از تکنولوژی روز و ابزارهای جدید استفاده کرد.

وی بیان‌داشت: عدم ساماندهی پارک حاشیه‌ای موجب شده است که ۲۰ تا ۲۵ درصد ترافیک شهر تهران افزایش یابد.

وی بیان‌داشت: شهرداری تهران موظف شد طی مهلت یک ماهه برنامه عملیاتی خود را برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای به شورا ارایه دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: در صحن علنی شورا طرح دیگری در حوزه مدیریت بحران مطرح و یک فوریت آن در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً شهرداری ملزم شد پروژه‌های بزرگ عمرانی را با پیوست پدافند غیرعامل و مدیریت بحران انجام دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: طرح دیگری مبنی بر الزام شهرداری تهران به تعیین مکان مناسب برای بیان اعتراضات به شیوه‌های قانونی مطرح شد و با ۱۷ امضا به هیأت رییسه تقدیم شد.

وی ادامه‌داد: براساس اصل ۲۷ قانون اساسی اجتماعاتی که مخل مبنای اسلامی نباشد با مجوزهای لازم باید برگزار شود.

 

وی بیان‌داشت: نهایتاً اعلام مکان یا مکان‌هایی برای تجمعات اعتراضی در شهر تهران به تصویب اعضای شورای شهر رسید و شهرداری تهران موظف شد طی بازه زمانی یک ماهه این مکان‌ها را اعلام کند.