معنویت، راهی برای تحقق گردشگری پایدار

معنویت، راهی برای تحقق گردشگری پایدار همزمان با توسعه صنعت گردشگری در جهان و انواع رویکردهای به وجود آمده، در سال‌های اخیر مطالعات بسیاری در زمینه رشد و توسعه آن شکل گرفته است. به‌طوری که هر سال کشور‌ها برنامه‌های جدید با هدف توسعه این صنعت همراستا با سایر صنایع درآمدزا تدوین کرده‌اند. به گزارش سیناپرس، […]

معنویت، راهی برای تحقق گردشگری پایدار

همزمان با توسعه صنعت گردشگری در جهان و انواع رویکردهای به وجود آمده، در سال‌های اخیر مطالعات بسیاری در زمینه رشد و توسعه آن شکل گرفته است. به‌طوری که هر سال کشور‌ها برنامه‌های جدید با هدف توسعه این صنعت همراستا با سایر صنایع درآمدزا تدوین کرده‌اند.

به گزارش سیناپرس، اگرچه اهمیت صنعت گردشگری بر کسی پوشیده نیست، با این حال مطالعات صورت گرفته صرفاً جوانب مادی گردشگری را مد نظر قرارداده و از فلسفه و ماهیت اصلی آن فاصله گرفته‌اند. لذا توجه به مضامین غیرمادی گردشگری که بر مبنای فلسفه وجودی انسان شکل گرفته است، در مطالعات گردشگری بسیار ضرورت می‌یابد. بر همین اساس مضمون «گردشگری و معنویت» از سوی دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ مطرح گردید.

محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس دانشگاه علم و فرهنگ و رییس دپارتمان گردشگری و معنویت، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مضامین غیرمادی و رهایی از رویکردهایی که صرفاً به ظواهر مادی گردشگری پرداخته‌اند، گفت: دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ را به عنوان متصدی و بنیانگذار مفهوم جدید معنویت در گردشگری مطرح کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز اولین و دومین کنفرانس بین‌المللی «گردشگری و معنویت»، در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ که با استقبال اساتید خارجی و برجسته دانشگاه‌های انگلستان، استرالیا، هنگ کنگ، امریکا، اسپانیا و مالزی در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: سومین دوره کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت در سال ۲۰۱۸ میلادی به میزبانی شهر تبریز که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی لقب گرفته است، برگزار خواهد شد.

 

سومین دوره کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنویت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به میزبانی شهر تبریز برگزار خواهد شد.