رکورد حضور زنان در پارلمان شکسته شد

    ورود ۱۸ زن به پارلمانی با ۲۹۰ کرسی اگر چه تنها ۶ درصد کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را شامل می‌شود اما به هر حال رکوردی در تاریخ ده دوره مجلس محسوب می‌شود. به گزارش ایسنا براساس نتایج نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون ۱۸ نماینده زن به مجلس آینده راه پیدا […]

 

 

ورود ۱۸ زن به پارلمانی با ۲۹۰ کرسی اگر چه تنها ۶ درصد کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را شامل می‌شود اما به هر حال رکوردی در تاریخ ده دوره مجلس محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا براساس نتایج نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون ۱۸ نماینده زن به مجلس آینده راه پیدا کرده‌اند که عددی بی‌سابقه در ادوار مجلس شورای اسلامی به حساب می‌آید.

نگاهی به ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که در دوره اول تا سوم مجلس ۴ زن، در دوره چهارم ۹ زن، در دوره پنجم ۱۴ زن، در دوره ششم ۱۳ زن، در دوره هفتم ۱۳ زن، در دوره هشتم ۸ زن و در دوره نهم ۹ زن به عنوان نمایندگان مردم در مجلس حضور داشتند.

گفتنی است بعد از اعلام نتایج نهایی مرحله اول انتخابات از سوی وزارت کشور و در آخرین روز اسفند ماه سال ۱۳۹۴ شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به استانداری اصفهان از ابطال آرای مینو خالقی پس از انتخاب شدن توسط مردم خبر داد. البته تا این لحظه اختلاف نظر بین شورای نگهبان و دولت(وزارت کشور) وجود دارد و بنابراین تکلیف منتخب مردم اصفهان هنوز روشن نیست.