اغلب کارخانه‌های موتورسیکلت نه تنها تولیدکننده نیستند بلکه عمدتاً مونتاژکار شده‌اند

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اغلب کارخانه‌های موتورسیکلت نه تنها تولیدکننده نیستند بلکه عمدتاً مونتاژکار شده‌اند در حالی متولیان صنعت موتورسیکلت از افت ۸۵ درصدی تولید موتورسیکلت در کشور خبر می‌دهند که گفته می‌شود در سال گذشته به جهت سوءاستفاده برخی از افراد فرصت طلب از جریان کنونی تولید در این صنعت، حدود یک […]

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت

اغلب کارخانه‌های موتورسیکلت نه تنها تولیدکننده نیستند بلکه عمدتاً مونتاژکار شده‌اند

در حالی متولیان صنعت موتورسیکلت از افت ۸۵ درصدی تولید موتورسیکلت در کشور خبر می‌دهند که گفته می‌شود در سال گذشته به جهت سوءاستفاده برخی از افراد فرصت طلب از جریان کنونی تولید در این صنعت، حدود یک میلیون دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری در کشور تولید شده است که به نظر می‌رسد با این حجم از تولید تا پایان سال آینده نیز همچنان تولیدات کارابرتوری نیاز بازار داخل را پاسخ خواهند داد.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در گفت‌و‌گو با خبرخودرو با گلایه از برخی تصمیمات مقطعی در بخش‌های تولیدی، اظهار داشت: متأسفانه به جهت سیاست‌های مقطعی و روز گذر در انجمن‌های صنفی هر گونه تصمیمات تأثیری بر بهبود جریان تولید و صنایع داخلی نخواهد داشت.

ابوالفضل‌حجازی اظهار داشت: تا زمانی که ارزهای ارزان نفتی به برخی از کالاهای وارداتی اختصاص داده می‌شود و شاهد حضور برخی از افراد فرصت طلب و سود جو در بخش‌های مختلف کشور هستیم هیچ وقت صنایع داخلی در کشور شکل نخواهد گرفت.

وی با اشاره به جریان منفی داخلی‌سازی در صنعت موتورسیکلت در کشور تأکید کرد: در شرایطی که حدود ۶۰ درصد از موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی در داخل تولید می‌شد، متأسفانه به جهت افت جریان داخلی‌سازی در این صنعت، هم اکنون بخش وسیعی از قطعه سازان موتورسیکلت در کشور تعطیل شدند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بخش زیادی از نیاز صنعت موتورسیکلت به صورت فول سی کی دی وارد می‌شود چنان‌چه امروز اغلب کارخانجات موتورسیکلت در کشور نه تنها تولیدکننده نیستند بلکه عمدتاً مونتاژکار شده‌اند.

این فعال در صنعت موتورسیکلت خاطر نشان کرد: به جهت تعطیلی بخشی از واحدهای تولیدی و سنگ اندازی تعدادی از دستگاه‌ها، امروز سهم داخلی‌سازی در این صنعت به کمترین میزان طی ۵۰ سال گذشته رسیده است.

حجازی با اشاره به عقبگرد صنعت موتورسیکلت طی ۵۰ سال اخیر، اظهار داشت: جریان تولید موتورسیکلت در کشور از سال ۴۵ آغاز شد به‌طوری که در دهه ۸۰ حدود ۶۰ درصد از موتورسیکلت‌های موجود در کشور در داخل تولید می‌گردید در حالی که امروزه این سهم به پایین‌‌ترین حد خود طی ۵۰ سال اخیر رسیده است که البته بخشی از این جریان به تعطیلی بخشی از واحدهای تولیدی و همچنین برخی سنگ‌اندازی‌ها از سوی تعدادی از دستگاه‌ها باز می‌گردد.

وی همچنین با توجه به سوء استفاده برخی از افراد فرصت طلب از وضعیت تولید در صنعت موتورسیکلت گفت: در سال گذشته حدود یک میلیون موتورسیکلت کاربراتوری تولید گردید در حالی که نیاز کشور ۳۰۰هزار دستگاه بود در واقع با این حجم تولید در سال ۹۵، برای دو سال آینده نیز موتورسیکلت در کشور تولید شده است.

 

به گفته وی با حجم تولیدی که در سال گذشته صورت گرفته است در سال آینده نیز تولیدات کاربراتوری که در سال گذشته تولید شده نیاز بازار داخل را تأمین خواهد کرد.