نمایشگاه، محل معرفی کالاست نه فروش

رییس اتحادیه کفش‌های ماشینی‌و‌لاستیکی نمایشگاه، محل معرفی کالاست نه فروش رییس اتحادیه کفش‌های ماشینی‌ و لاستیکی تهران معتقد است: نمایشگاه، همان‌طور که از اسمش بر می‌آید محل عرضه و نمایش است و نه محلی برای فروش؛ محلی برای معرفی کالا و آشنایی بازدیدکنندگان با تکنولوژی و سفارش گرفتن کالا. علی‌اژدرکش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی […]

رییس اتحادیه کفش‌های ماشینی‌و‌لاستیکی

نمایشگاه، محل معرفی کالاست نه فروش

رییس اتحادیه کفش‌های ماشینی‌ و لاستیکی تهران معتقد است: نمایشگاه، همان‌طور که از اسمش بر می‌آید محل عرضه و نمایش است و نه محلی برای فروش؛ محلی برای معرفی کالا و آشنایی بازدیدکنندگان با تکنولوژی و سفارش گرفتن کالا.

علی‌اژدرکش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران در مورد برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و سهم آن در فروش کل بازار در کشور اظهارکرد: سهم نمایشگاه‌های بهاره در فروش کل کشور موضوع بحث نیست و حتی اگر سهم بسیار ناچیزی هم در کل فروش داشته باشد، ذات این اتفاق در شرایط امروز است.

وی ادامه‌داد: با توجه به رکود، فشار اقتصادی و نقدینگی پایین که روی دوش اصناف است و همچنین شرایط خاص کشور چنین اتفاقی به صلاح نیست. وقتی شبکه تولید و توزیع اصناف در کشور کامل است و در طول روزهای سخت، کم رونق و کم مشتری، اصناف روی پا مانده و شرایط بد را تاب آورده، باید روزهای خوش را بگذراند. ماه رمضان، ماه محرم، زلزله، آلودگی هوا و شرایط اقتصاد در روند اقتصادی اصناف تأثیر می‌گذارد و متعلق به اصناف است؛ پس اگر روز خوبی هم برای بازار وجود داشته باشد باید متعلق به اصناف باشد.

رییس اتحادیه کفش‌های ماشینی ‌و لاستیکی ادامه‌داد: نمایشگاه‌ها به علت کمبود جا، نمی‌تواند میزبان تمام کسبه باشد و به عنوان مثال، ما بیش از دو هزار واحد صنفی در اتحادیه کفش ماشینی داریم و تنها ۱۵۰ سهمیه برای حضور در نمایشگاه داریم. در حالی که وظیفه ما به عنوان اتحادیه ایجاد رقابت سالم است و اگر همه اعضا بخواهند در نمایشگاه حاضر شوند، با یک مشکل بزرگ مواجه خواهیم بود.

وی در مورد محل برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: زیرساخت‌های ما برای برگزاری نمایشگاه مناسب نیست و استانداردهای لازم را نداریم. شرایط برگزاری بازارچه محلی و موقت را نداریم و اگر آتش‌سوزی و یا اتصال برق اتفاق بیفتد، هیچ پیش‌بینی برای مقابله با آن نشده است و می‌تواند موجب رویدادی تلخ شود.

 

اژدرکش در پایان هم از ماهیت برگزاری نمایشگاه‌های موقت و بازارهای محلی گفت: تنها بازارهایی قابل قبول هستند که در شبکه فروش قرار نداشته باشند و ماهیت کارشان با اصناف متفاوت باشد و نمایشگاه هم همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، محلی است برای نمایش و عرضه محصولات و تکنولوژی روز و نه فروش کالا. مانند کالاهایی که در خانه تولید می‌شوند و صنایع‌دستی به حساب می‌آیند. کار دست، محصولات کشاورزی و دامپروری که با حجم بسیار کم تولید می‌شوند باید در بازارهای محلی و موقت به فروش برسند. در غیر این صورت ۳ میلیون واحد صنفی در طول سال فعال هستند و تمام روزهای کساد و هزینه‌هایی چون مالیات و بیمه و هزینه کارگر را پرداخته‌اند و باید چند روز پر فروش را هم قبل از پایان سال تجربه کنند تا سرپا بمانند و ایجاد اشتغال کنند.