فرمانده انتظامی تهران بزرگ طرح جدید ترافیک تأثیری در کاهش آلودگی هوا و ترافیک ندارد فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح طرح ترافیک جدید گفت: باید جزییات این طرح مورد مطالعه و بررسی کارشناسانه قرار بگیرد. به گزارش ایلنا، سردارحسینرحیمی در حاشیه مراسم معارفه جانشین رییس پلیس تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: این طرح […]
فرمانده انتظامی تهران بزرگ
طرح جدید ترافیک تأثیری در کاهش آلودگی هوا و ترافیک ندارد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح طرح ترافیک جدید گفت: باید جزییات این طرح مورد مطالعه و بررسی کارشناسانه قرار بگیرد.
به گزارش ایلنا، سردارحسینرحیمی در حاشیه مراسم معارفه جانشین رییس پلیس تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: این طرح فعلاً در حد پیشنهادات است و باید دستگاههای مختلف نظر خود را نسبت به آن مطرح کنند. همچنین باید سازوکارهای مختلف پیشبینی شود و جزییات این طرح در حال مطالعه است.
وی افزود: توسط شهرداری تهران اعلام شده که این طرح در کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران تأثیرگذار است اما بررسیهای اولیه ما این مسأله را تأیید نمیکند، بیتردید جزییات این طرح توسط پلیس بررسی خواهد شد و نتیجه آن اعلام میشود. پلیس با هماهنگی پلیس راهور نتیجه نهایی را کتباً به شهرداری تهران اعلام خواهد کرد.
رحیمی تأکیدکرد: طرح فعلی معایبی دارد اما اگر قرار است که طرح جدیدی اجرایی شود باید معایب گذشته در آن حل شود. باید جزییات طرح توسط پلیس مورد بررسی قرار گیرند و مراحل تأیید این طرح طی شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه خاطرنشانکرد: مدیریت ترافیک در تهران و همه کشور برعهده پلیس است و شهرداری باید بسترهای لازم را فراهم کند. مسؤولین انتظامی با استفاده از این بسترها باید ترافیک را به خوبی مدیریت کند. بیتردید شورای ترافیک تهران میتواند این طرح را به تأیید برساند اما باید ابعاد مختلف آن بررسی کارشناسانه شود. در جلسه روز گذشته نیز که با حضور ریاست پلیس راهور ناجا برگزار شد، نظر بر این بود که این طرح باید مورد بررسی کارشناسانه قرار بگیرد.
اخذ معاینه فنی «برتر» شرط ورود خودروها به طرح ترافیک
در همین ارتباط، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران اخذ معاینه فنی «برتر» را شرط ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک دانست.
افشینحبیبزاده با اشاره به طرح ترافیک مصوبه دولت، گفت: «محدودههای طرح ترافیک تغییری نمیکند و تنها نام این محدودهها دچار تغییراتی میشود.»
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب، ادامه داد: «در این طرح دو نوع معاینه فنی برتر و عادی خواهیم داشت که بر اساس معاینه فنی برتر خودروها با سختگیری بیشتری مورد معاینه قرار میگیرند.»
حبیبزاده با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درصد خودروهای فعلی در معاینه فنی برتر رد صلاحیت میشوند، افزود: «این طرح عادلانه است و بدین صورت نیست که ۱۱۸ هزار مجوز برای ۱۱۸ هزار خودرو صادر شود و هر کس بخواهد قادر باشد وارد محدوده طرح ترافیک شود و باید عوارض محدوده را پرداخت کند.»
وی با اشاره به اینکه در طرح جدید ترافیک محدودیتی برای خودروهای ورودی به طرح، مطرح نیست، ادامهداد: «در این طرح، فروش روزانه، کارت شناور و مجوز جدید وجود ندارد و برای هر خودرو با ورود به محدوده طرح ترافیک طبق محاسبات هر زون، مبالغی از شارژ کارتهای صادر شده کسر میشود.»
حبیبزاده با اعلام اینکه در این طرح جدید، مجوزی به فروش نخواهد رسید، گفت: «ما نمیتوانیم تردد مردم به یک محدوده را ممنوع کنیم و در همه جای دنیا این محدودیت را با دریافت عوارض کنترل میکنند؛ همچنین اگر این تردد در ساعات پیک ترافیک صورت گیرد، حداکثر عوارض دریافت میشود.»
عضو شورای شهر تهران افزود: «برای این طرح، ۳ پیک ساعتی شامل ۱۰ صبح، ۱۰ تا ۴ بعد از ظهر و ۴ تا ۷ عصر تعریف شده است و اگر راننده در این پیکها یا در روز آلودگی یا با خودروی دارای معاینه فنی عادی وارد محدوده طرح ترافیک شود، با حداکثر عوارض روبهرو میشود.»
حبیبزاده اظهارکرد: «شورا پیشنهاد داده است که یک زون نیز شامل کل شهر تهران باشد که در مواقع آلودگی بتوان عوارضی قابل توجه را به منظور جلوگیری از تردد بیش از حد تعریف کرد؛ اما خودروهای سواری بیشترین نقش را در آلودگی هوا ندارند و بحث ترافیک نیز موضوع دیگری است.»
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.