تهران؛ رکورددار تخلفات در کل کشور

تهران؛ رکورددار تخلفات در کل کشور رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران گفت: حدود یک سوم جرایم و تخلفات کل کشور در استان تهران است؛ بنابراین باید در کاهش جرایم و آسیب‌ها تدابیری اتخاذ و آسیب‌شناسی صورت گیرد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌فراتی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران در همایش بسیج، اقتدار، قانون‌مداری و رعایت […]

تهران؛ رکورددار تخلفات در کل کشور

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران گفت: حدود یک سوم جرایم و تخلفات کل کشور در استان تهران است؛ بنابراین باید در کاهش جرایم و آسیب‌ها تدابیری اتخاذ و آسیب‌شناسی صورت گیرد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام‌فراتی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران در همایش بسیج، اقتدار، قانون‌مداری و رعایت حقوق شهروندی که در سالن الغدیر سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، با تأکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم اظهارکرد: همکاران ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح برنامه‌های خوبی را در راستای کاهش جرم در سراسر کشور اجرا کرده‌اند و این برنامه‌ها همچنان ادامه دارد، در همین زمینه به زودی همایش پیشگیری از وقوع جرم برگزار می‌شود.  

وی با اشاره به نقش و تأثیرگذاری بسیج در کشور ادامه‌داد: بی‌انصافی است که ما خواسته باشیم تأثیر سپاه پاسداران و بسیج را در انقلاب اسلامی و تأمین امنیت داخلی و بیرون از مرز‌ها نادیده بگیریم، بسیج نقش بی‌بدیلی در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.   

حجت‌الاسلام‌فراتی افزود: اولین شاخص و تشکیلات تأثیرگذار در مجموعه، سپاه پاسداران و بسیج است و از همینجا به این عزیزان خداقوت می‌گوییم.   

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران در ادامه سخنانش گریزی نیز به آمار تخلفات و جرایم زد و گفت: حدود یک‌سوم جرایم و تخلفات کل کشور در استان تهران است؛ بنابراین باید در کاهش جرایم و آسیب‌ها تدابیری اتخاذ و آسیب‌شناسی صورت گیرد.  

وی اضافه‌کرد: حتی اگر خروجی این گردهمایی‌ها و نشست‌ها این باشد که یک پرونده کم‌تر تشکیل شود، برگزاری نشست‌ها و تحلیل و بررسی مسایل در این راستا ارزشمند است.   

وی با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی‌های حقوقی خاطرنشان‌کرد: عدم شناخت از قوانین و عدم آموزش کافی نسبت به قوانین و مقررات یکی از دلایل ارتکاب جرم است و باید در این زمینه تلاش بیش‌تری شود. 

 

حجت‌الاسلام‌فراتی همچنین در پایان با اشاره به اغتشاشات اخیر بر اهمیت مدیریت تأکیدکرد و گفت: مدیریت سرداراشتری و مجموعه پرسنل نیروی انتظامی که در حوادث و ناآرامی‌های اخیر صورت گرفت، به‌طوری بود که رییس قوه قضاییه و مسؤولان کشوری و مجلس و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از آن تقدیر کردند، بنابراین مدیریت اهمیت به‌سزایی دارد چرا که دشمنان مترصد فرصت برای سوءاستفاده از این مسایل هستند.