مدیریت هزینه اسم رمز موفقیت صنعت خودرو کشور است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس مدیریت هزینه اسم رمز موفقیت صنعت خودرو کشور است یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودروسازی را مسایل مربوط به واحدهای قطعه‌سازی و عدم پرداخت به موقع مطالبات در این بخش می‌داند.  منصورمرادی در گفت‌وگو با میزان گفت: متأسفانه نبود مدیریت هزینه […]

عضو کمیسیون تلفیق مجلس

مدیریت هزینه اسم رمز موفقیت صنعت خودرو کشور است

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت خودروسازی را مسایل مربوط به واحدهای قطعه‌سازی و عدم پرداخت به موقع مطالبات در این بخش می‌داند.

 منصورمرادی در گفت‌وگو با میزان گفت: متأسفانه نبود مدیریت هزینه مشکلات زیادی را برای قطعه‌سازان و شرکت‌های خودروسازی ایجاد کرده است، به‌طوری که عدم مدیریت و افزایش هزینه‌ها منجر به طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات واحد‌های قطعه‌سازی شده است.

وی گفت: در صورتی که خودروسازان به موقع مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کنند، طبعاً بهتر می‌توانند نسبت به کیفیت قطعات سفارش‌گذاری شده اعمال‌نظر کنند.

مرادی تأکیدکرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها به جهت دیرکرد در پرداخت بدهی‌ها در جریان سفارش‌گذاری سراغ شرکت‌هایی می‌روند که مطالباتشان را با تأخیر دریافت می‌کنند، مسلماً این جریان بر کیفیت محصولات تأثیر خواهد داشت، اما در صورتی که شرکت‌ها براساس تعهدات مطالبات قطعه‌سازان را به موقع پرداخت کنند، می‌توانند از محصولات با کیفیت‌تری در تولید استفاده کرده و در نهایت رضایت بیش‌تر مصرف‌کنندگان داخلی را کسب کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین با توجه به برگزاری پنجمین همایش صنعت خودرو ایران با محور «زنجیره تأمین رقابت‌پذیر» در ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه امسال در تهران گفت: بی‌تردید برگزاری این همایش نقش مؤثری در توسعه صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی کشور خواهد داشت.

مرادی با اشاره به مشارکت‌هایی که پس از برجام در حوزه خودروسازی کشور صورت گرفته است، تأکیدکرد: به‌طور حتم برگزاری این‌گونه همایش‌ها و ایجاد بستری برای تعامل بیش‌تر متخصصان داخلی و خارجی در حوزه قطعه‌سازی، منجر به رشد و ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی، دستیابی به قیمت رقابتی تولیدات داخلی و توسعه صنعت قطعه‌سازی کشور خواهد شد.

 

این نماینده مردم در خانه ملت با تأکید بر این‌که امروز یکی از مشکلات صنعت خودرو ایران کیفیت پایین برخی محصولات داخلی است، خاطرنشان‌کرد: متأسفانه به دلیل عدم توان مالی بخش مهمی از متقاضیان امکان خرید خودرو‌های خارجی را نداشته و از این رو ناگزیر به خرید برخی خودرو‌های کم کیفیت داخلی شده‌اند و متأسفانه باید گفت: در این شرایط، قیمتی که هم‌اکنون مصرف‌کننده برای خرید یک خودرو داخلی پرداخت می‌کند، بیش‌تر از قیمتی است که برای خودروی خارجی می‌پردازد.