تله آمریکا برای عدم پرداخت خسارت نفتکش ایرانی! رویترز مدعی شد، پرداخت حق بیمه جبران خسارت برای نفتکش ایرانی خسارت دیده در دریای چین به دلیل تحریمهای آمریکا، محدودیت مبادله دلاری و ترس بانکها از گرفتار شدن در تله تحریمی آمریکا، بسیار سخت شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که نفتکش ایرانی که […]
تله آمریکا برای عدم پرداخت خسارت نفتکش ایرانی!
رویترز مدعی شد، پرداخت حق بیمه جبران خسارت برای نفتکش ایرانی خسارت دیده در دریای چین به دلیل تحریمهای آمریکا، محدودیت مبادله دلاری و ترس بانکها از گرفتار شدن در تله تحریمی آمریکا، بسیار سخت شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که نفتکش ایرانی که هفته گذشته در دریای چین با کشتی حامل غلات تصادف کرد و همچنان میسوزد، برخی وکلا و حقوقدانان درباره پرداخت حق بیمه راجع به ایران ادعاهایی را مطرح میکنند.
رویترز در گزارشی نوشته است فقدان همکاری بانکهای خارجی با ایران، میتواند پرداخت هزینههای راجع به تصادف تانکر نفتی ایران با کشتی باری چینی را با مشکل مواجه کند.
در این گزارش آمده است؛ در حال حاضر حقوقدانان و وکلا در حال بررسی خسارت وارده هستند و بیمهگران میگویند از آنجایی که تانکر نفت و اکثر خدمههای ناپدید شده ایرانی هستند، هر جا که بحث پرداخت و جبران خسارت مطرح بوده با مشکل مواجه شدند و حتی به بنبست رسیدند.
حقوقدانان میگویند با وجود لغو تحریمهای بینالمللی علیه ایران، همچنان محدودیتهای مالی آمریکا و ظرفیت ایجاد موانع اصلی برقرار است.
راهول خانا، رییس جهانی مشاورهای خطرات دریایی در بیمه آلمان «الاینز» اعلام کرد میزان خسارت این تصادف میتواند صدها میلیون دلار باشد.
وی گفت: ارزش کشتی باری و نیز ارزش بدنه کشتی، یک مسأله اصلی است، اما من فکر میکنم بحث آلودگی محیطی هم یک بحث مهمتری است. همچنین تأثیرات زیستمحیطی میعانات گازی به دلیل اینکه در مواجهه با هوا و آتش، سریع تبخیر میشود، کمتر از نفت خام باشد، اما همچنان به عنوان یک بحث مطرح است.
حقوقدانان میگویند: علیرغم توافق برجام در سال ۲۰۱۵، به خاطر تحریمهای آمریکا، مؤسسات مالی آمریکا با هرگونه تجارت با ایران ممنوع هستند، در حالی که بانکهای غیرآمریکایی میتوانند با ایران همکاری کنند، اما چون مبادلات باید با دلار انجام شود، مسأله پیچیدهتر میشود، چرا که آنها باید در هر صورت درگیر سیستم مالی آمریکا نشوند و این در عمل تا حدودی دشوار است.
براساس گفتههای رییس استالهانسن، ۷۰درصد ارزش کشتی سانچی (تانکر نفتی) توسط ۱۱ بیمهگر بینالمللی که توسط شرکت نروژی اسکالد هدایت میشوند، پوشش داده میشود و تنها ۳۰ درصد آن توسط بیمهگران ایرانی پرداخت خواهد شد.
یک منبع آگاه در حوزه کشتیرانی گفت: مسأله اصلی در این موضوع، بحث بانکی است و معمولاً بین بانکها حالت رخوت و سستی دیده میشود.
اما در این میان، آندرو باردوت، رییس اجرایی گروه بینالمللی پیاندآیکلابز با اشاره به بانکهای چینی، معتقد است که بانکهایی وجود دارد که کماکان مثل قبل بتوانند پرداختهای راجع به ایران را تسهیل کنند که در سالهای گذشته هم اثبات کردهاند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.